تاریخ انتشار۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 257573
خطیب نماز جمعه تهران:

تقوی سرمایه انسانها است/آتش نشانان همیشه در خط مقدم ایثارند/ دهه فجر قدرت ایمان و معنویت و قدرت ولایت است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، اظهار داشت: دهه فجر قدرت ایمان و معنویت و قدرت ولایت است .
تقوی سرمایه انسانها است/آتش نشانان همیشه در خط مقدم ایثارند/ دهه فجر قدرت ایمان و معنویت و قدرت ولایت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه گفت: تقوی سرمایه انسانها است و کسی که تقوا ندارد فقیر حساب می آید.
 
وی افزود: یاد قیامت و نتایج اعمال در پایان کار به انسان بصیرت می دهد، انسان را فعال می کند و از تنبلی و کسالت دوری می دهد.
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: همچنین این مساله به انسان هشدار می دهد که نتیجه کارها را به خودش می دهند و هر کاری کند سفره ای برای خودش پهن کرده است در واقع عمل انسان نشان دهنده جزای انسان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه کهف گفت: در آیه 49 این سوره امده است در روز قیامت کتابی وضع و دادگاه عدل الهی مستقر می شود و تمام پرونده های خلیئق مورد بررسی قرار می گیرد ، آنهایی که پرونده خوبی ندارند و در هر صفحه چندین گناه، جرم، دروغ، تقلب، دل شکستن، آزار به دیگران و ظلم نوشته شده است ، نگران هستند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت : براساس تحلیل آیت الله طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان خدا در روز قیامت سه نوع پرونده به اهل محشر ارائه می دهد یکی پرونده کل بندگان در همه نسل ها ، دیگری پرونده هر امت و سوم پرونده های شخصی افراد است.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: خداوند در این پرونده ها به گناهان کوچک و بزرگ انسانها توجه می کند و در تحلیل آیت الله طباطبایی آمده است که چرا گناهان صغیر مقدم بر گناهان کبیر است ؟ دلیل آن هم این است که خداوند می گوید شما گناهان کوچک را کوچک نشمارید .
 
وی افزود: در روز قیامت گناهانی که به حساب نمی آوریم متوجه ما می شود شاید خودمان یکسری از آنها را حساب نکنیم اما خداوند همه آنها را در نظر دارد.
 
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت : روز قیامت چیز جدیدی را نمی بینیم بلکه آنچه که عمل کرده ایم پیش روی مان ظاهر می شود ، برای مثال ثواب نماز جمعه به اندازه حج است و در روز قیامت نماز جمعه را به شکل حج می بینیم و آنهایی که اهل فتنه هستند تنورها و گودالهای آتشین خود را حاضر خواهند دید.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه غم بار خیابان جمهوری و ضمن تسلیت به خانواده های بازمانده شهدای آتش نشان اظهار داشت: مومن به مومن عاطفه دارد و این برادران آتش نشان همیشه در صحنه حضور دارند ، سنگرنشین هستند و با آب و آتش و خطر درگیرند.
 
وی ادامه داد : برادران آتش نشان جانشان در خطر است و وقتی بیرون می روند زن و بچه هایشان نمی دانند که سالم برمی گردند یا خیر و آنها همیشه در این حوادث جانشان در خطر است.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: متاسفانه از تعدادی از این افراد هنوز خبری نیست ، به خانواده افرادی که در این حادثه شهید شده‌اند ، تسلیت می گوییم و امیدواریم خداوند درگذشتگان را با شهدا محشور کند.
 
وی ادامه داد: آتش نشانان همیشه در خط مقدم ایثارند و مسئولان باید از تکرار اینگونه  حوادث پیشگیری کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: مسئولان ننشینند و بعد که اتفاق دوباره ای افتاد ، به فکر بیفتند بلکه باید پیشگیری کنند.
 
وی گفت: به مسئولانی که در این دو روز اخیر بودند ، می گویم که اینها عبرتی است که باید پیشگیری شود و همیشه باید مجهز بود.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: ما همیشه دشمن بیرونی و درونی داریم و مسئولان باید برای روبرو شدن با بحران های داخلی مثل سیل و زلزله و مانند ان آماده باشند و باید همیشه همه حوادث را رصد کنیم و در هر میدانی سلاح لازم را در اختیار داشته باشند تا خطر را دفع کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت : بعضی از افراد هنوز در این مکان گرفتار هستند که اگر زنده هستند انشاء الله پیدا شوند و به خانواده هایشان برگردند و اگر شهید شدند خدا به خانواده هایشان صبر دهد و با شهدا محشور شوند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن گفت : دهه فجر به فرموده راحل ، انفجار نور و تجلی قدرت ایمان و معنویت بود که از آستین ملت ایران بیرون آمد.
 
وی افزود: این انقلاب غرب را لرزاند و شرق را حیران کرد و معجزه ای را خلق کرد ،این انقلاب که در دهه فجر به پیروزی رسید ، معجزات و کرامات فراوانی داشته است و دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: دهه فجر قدرت ایمان و معنویت و قدرت ولایت است .
 
وی ادامه داد: یک رژیم مرتجع و مجهز به همه امکانات امنیتی و با وجود ساواک خشن و بی رحم که نفسها را خفه کرده بود و در یک خفقان حرکت را از آنان گرفته بود ، از پا درآمد و انقلاب به پیروزی رسید.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: برداشتن این حکومت مرتجع و متکی به قدرتهای بزرگ از رهاوردهای انقلاب اسلامی بود.
 
وی ادامه داد: در آن روزها جهان دو قطبی بود و شوروی و آمریکا دو قطب جهان بودند و برای همه ملت ها این باور پیش آمده بود که بدون اتکا به این دو قطب نمی توانند حیات داشته باشند ولی انقلاب آمد و راه نو را که بدون شرق و غرب بود ، انتخاب کرد و نتیجه گرفت.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: رویکرد نه شرقی و نه غربی ،  میوه شیرینی بود که بشریت تجربه نکرده بود.
 
وی ادامه داد: انقلاب به پیروزی رسید و بنای مستحکم و پناهگاه امنی را پایه گذاری کرد ، شاه بیرون رفت و وابستگی از بین رفت و انقلابی که رنگ و روی مردمی را در پی داشت به روی کار آمد.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: خود مردم در این انقلاب، ایجاد کننده و موسس و پاسدار هستند و هم ولایت بر دلها حاکم است.
https://taghribnews.com/vdcguu9xwak9nn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی