>> حماس ضامن همزیستی دینی میان مسلمانان و مسیحیان در غزه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 253478
رئیس دبیرخانه کمیته اسقف های مارونی لبنان برای گفتگوی اسلام و مسیحیت:

حماس ضامن همزیستی دینی میان مسلمانان و مسیحیان در غزه

رئیس دبیرخانه کمیته اسقف های مارونی لبنان برای گفتگوی اسلام و مسیحیت در لبنان، ضمن تمجید از نقش جنبش حماس در حمایت از همزیستی دینی میان مسلمانان و مسیحیان در نوار غزه تصریح کرد که حماس جنبش مقدسی در عرصه سیاسی فلسطین و نیز در جهان عرب و اسلام است.
حماس ضامن همزیستی دینی میان مسلمانان و مسیحیان در غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "آنطوان ضو" در گفتگو با "الرساله نت" تصریح کرد که مسؤولیت های زیادی بر دوش حماس گذاشته شده است. وی افزود: ما نیاز شدیدی به جنبش اسلامی مانند حماس داریم که در وضعیت موجود و در سایه جنگ های جاری نقش خود را به خوبی در عرصه گفتگو ایفا کند.

آنطوان ضو تأکید کرد:حماس،سوپاپ اطمینانی برای همزیستی دینی میان مسلمانان و مسیحیان در غزه است و بر خلاف طرف هایی که سعی در تخریب و ضربه زدن به تفکر انقلابی در داخل امت را دارند، این جنبش نماینده تفکر مذکور در داخل امت است.

وی افزود:نقش حماس تنها محدود به غزه نیست و مسائل دیگری هم هستند که نیازمند مداخله این جنبش هستند؛ نقش های بزرگتری وجود دارند که ما از حماس می خواهیم که در این زمینه ایفای نقش کند؛ چرا که ما به مقاومت و نقش حماس و راستگویی رهبران آن ایمان داریم.

این رهبر مسیحی لبنانی خاطر نشان کرد که حماس شرایط مناسبی برای ایفای این نقش دارد؛ زیرا مورد اجماع امت؛ اعم از مسلمانان و مسیحیان است.

وی افزود: من "شیخ احمد یاسین" بنیانگذار حماس را می شناختم و با شخصیت روحانی و راستگویی او آشنا بودم؛ اکنون غزه به ملکی متعلق به تمامی عرب ها تبدیل شده است و میراث پربار دینی و انسانی دارد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcguw9x7ak9nt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی