تاریخ انتشار۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 283871

رهبران منطقه کردستان عراق به رژیم صهیونیستی اعتماد نکنند

یکی از مراجع عراق در بیانیه‌ای به رهبران منطقه کردستان این کشور هشدار از تجربه جنوب سودان درس عبرت گرفته و از رژیم صهیونیستی دوری کنند.
رهبران منطقه کردستان عراق به رژیم صهیونیستی اعتماد نکنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،" آیت‌الله سید "محمد تقی المدرسی" از مراجع عراق، امروز در سخنانی، سران منطقه کردستان را به اجتناب ورزیدن از ارتباط با رژیم صهیونیستی توصیه کرد و از آنها خواست که از تجربه روابط شاه ایران و جنوب سودان با اسرائیل درس عبرت بگیرند.

آیت‌الله المدرسی در بیانیه ای اعلام کرد که لغو یا به تأخیر انداختن همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان، با گفت‌وگو و حل مشکلات موجود، بهترین راهکاری است که مردم ما انتظار آن را دارند و این راه بهترین راه و درست ترین راه است؛ تمام جهان به استثنای صهیونیست‌ها، تغییر معادله سیاسی در عراقی که از جراحت [تروریسم] رنج می‌برد، را رد می‌کنند.

وی هشدار داد که ملت عراق باید درباره مسائل مربوط به منطقه کردستان در شمال کشور، تجدید نظر کنند، زیرا این امر اصل تفرقه میان ملت عراق است و تجزیه، بدعتی استعماری و مردود است. مصائبی که در جنوب سودان از این تجزیه دیدیم؛ برای ما و هر انسان حکیمی کافی است که عبرت بگیرد و حدس بزند که پس از همه‌پرسی در شمال عراق چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیت‌الله المدرسی در ادامه از رهبران سیاسی در منطقه کردستان خواست که از آنچه در دوره شاه ایران، روی داد، عبرت بگیرند، زمانی که شماری از رهبران کُرد به او اعتماد کردند اما همین شاه پس از توافقش با صدام در الجزائر در سال 1973 م، به این رهبران پشت کرد و روی دیگر خود را به آنها نشان داد. 

این مرجع عالی‌قدر در ادامه به رهبران کرد هشدار داد که به اسرائیل و وعده‌های کذب آن یا هر طرف دیگری که با توجه به شرایط تغییر موضع می‌دهند، اعتماد نکنند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما در عراق متحد و همسایه باقی خواهیم ماند و هرچیزی که مانع این امر شود، پیامدهایی منفی برای نسل‌های آینده به همراه خواهد داشت، لذا امیدواریم که دچار اشتباهات راهبردی بزرگ نشویم و خداوند یاریمان کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcguw9xqak9774.rpra.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی