تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 203374
دکتر ظریف در دیدار با هیأت آفریقایی:

گروه های تروریستی در آفریقا تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: آفریقای جنوبی می تواند بزرگترین شریک تجاری ما در آفریقا باشد.
گروه های تروریستی در آفریقا تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد جواد ظریف بعداز ظهر دیروز با هیات بلند پایه سیاسی اقتصادی آفریقای جنوبی که برای شرکت در ششمین کمیسیون سیاسی دو کشور در تهران بسر می برند ملاقات و گفتگو کرد.

 وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار، روابط با آفریقای جنوبی را ممتاز و فراتر از مناسبات سیاسی و اقتصادی دانست و اظهار داشت: آفریقای جنوبی می تواند بزرگترین شریک تجاری ما در آفریقا باشد، ضمن اینکه در حال حاضر هم روابط ما به ویژه در حوزه اقتصادی ممتاز است.

 دکتر ظریف با اشاره به ظرفیتهای همکاری دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، گروه های تروریستی در آفریقا را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه ای و جهانی برشمرد و مبارزه با افراطی گری را یکی از موضوعات  مهم همکاری دو جانبه بر شمرد.

خانم"ام فکتو" هم در این دیدار با تبریک توافق هسته ای، اظهار داشت: آفریقای جنوبی دوست همیشگی ایران چه در دوران سختی ها و تحریم ها و چه در زمان راحتی ها بوده است؛ ما و ایران  دوستان همیشگی و برای تمام فصول هستیم.

این مقام آفریقای جنوبی، دستاوردهای این سفر را  مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفر باعث ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در همه زمینه ها می شود.

 خانم ام فکتو با اشاره به سفر معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به کشورمان در آبان ماه آنرا نشانه علاقه این کشور برای تقویت مناسبات دو جانبه توصیف کرد.


دکتر ظریف همچنین با "خوان کارلوس آلورالده" قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه بولیوی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای دو کشور برای توسعه همکاریهای اقتصادی تاکید کرد که مناسبات دو کشور می تواند در حوزه های متنوعی گسترش یابد.

دکتر محمد جواد ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین تاکید دارد و همکاریها با این کشورها می تواند در حوزه روابط دوجانبه و همچنین رایزنیها در مسائل منطقه ای و بین المللی ارتقا یابد.
 
https://taghribnews.com/vdcguw9xtak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی