تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 252875
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر

​هفته وحدت نماد اتحاد میان مسلمانان در جهان / جوانان جامعه هدف گروه های تکفیری هستند

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر گفت: هفته وحدت نماد اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان در جهان و بهترین فرصت شناخت، تقویت و رسیدن به اهداف امت اسلامی است.
​هفته وحدت نماد اتحاد میان مسلمانان در جهان / جوانان جامعه هدف گروه های تکفیری هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، محمد صالح حاجی هاشم آباد مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام همواره بر تقویت نقاط مشترک مسلمانان و ایستادگی در برابر دشمنان تأکید داشتند بنابراین لازم است مسلمانان با حفظ وحدت به فرمایشات پیامبر عمل کنند.
وی با تاکید به اینکه قرآن کریم و سنت رسول خدا مورد اتفاق و علت وحدت مسلمانان است، تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی است تا امت‌های اسلامی به نقاط و اهداف مشترک اسلامی برسند.

هاشم آباد در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: جریان‌های تکفیری به‌ دنبال تهی کردن اعتقادات و باورهای مسلمانان هستند و در این بین جوانان، جامعه هدف این گروه های تکفیری به شمار می آیند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر ادامه داد: امروز برخی جوانان از سوی این گروه ها شست و شوی مغزی داده می شوند و این قشر چون سواد و آشنایی کافی با آموزه های دینی را ندارند فریب افکار جریان های تکفیری را می خورند.

هاشم آباد با اشاره به تفسیرها و برداشت های غلط گروه های تکفیری از اسلام، بر شناخت دشمن واقعی و دوری از اختلافات و ضرورت مقابله با اندیشه تکفیری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی بر آموزه های قرانی استوار است، تصریح کرد: برداشت های نادرستی که اندیشه تکفیری از دین اسلام دارد به بهانه ای برای کشتار مسلمانان تبدیل شده است ضمن اینکه این برداشت ها موجب شده است که آموزه های دینی به گونه دیگری تببین و تفسیر شود.
هاشم آباد متذکر شد: تفسیر و برداشت های غلط از متون دینی، سبب حرکات ضد آموزه‌های الهی می شود و نتیجه اش جز انشقاق و تفرقه میان آحاد جامعه اسلامی نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل درونی و بیرونی تفرقه بین مسلمانان اشاره و اضافه کرد: جریان های تکفیری مولود دست استکبار جهانی است، آمریکا و اسرائیل با به وجودآوردن گروه های تکفیری به دنبال جلوگیری از بیداری اسلامی در منطقه هستند.
به گفته هاشم آباد برخی از نیروهای داخلی نیز توسط استکبار هدایت می شوند و تصورشان بر این است که می توانند با تکفیر بین مسلمانان ایجاد اختلاف کنند و به اهداف شوم خود دست یابند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر با تاکید بر اینکه تقویت روابط بین شیعه و سنی، رابطه تنگاتنگی با اقتدار و قدرت مسلمانان در جهان دارد، گفت: اگر شیعه و سنی بتوانند به یک انسجام و همدلی برسند، بسیاری از مسائل و مشکلاتشان حل و تبدیل به یک قدرت فوق العاده و تأثیرگذار در صحنه بین المللی خواهند شد.
هاشم آباد اضافه کرد: اختلافاتی که توسط استکبار جهانی در برخی از مناطق جغرافیایی اسلامی به وجود آمده سبب شده است صهیونیسم برای مسلمانان تصمیم بگیرد در حالی که اگر ما به آموزه ها و ریشه های قران توجه کنیم همه آنها ما را توصیه می کنند به یک امر و آن هم وحدت است.
وی با بیان اینکه وحدت گامی مهم در راه اتحاد و یکدلی میان مسلمانان است، گفت: وحدت لازمه زندگی امروز مسلمانان است و باید در مقابل اهداف پلید دشمن هوشیاری داشته باشیم.
https://taghribnews.com/vdcgux9xnak9n74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی