تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 250778
صباح زنگنه در گفتگو با تقریب:

رسانه های منطقه می توانند جامعه اسلامی را به سمت همکاری و توسعه زمینه های مشترک جهت دهند

تنا – اختصاصی
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نقش مهم رسانه ها بیان داشت: رسانه های منطقه می توانند جامعه اسلامی را به سمت همکاری و توسعه زمینه های مشترک جهت دهند.
رسانه های منطقه می توانند جامعه اسلامی را به سمت همکاری و توسعه زمینه های مشترک جهت دهند
صباح زنگنه در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جهوری امریکا یک پدیده جالب بود؛ مشاهده می کنیم رسانه های کلاسیک و سنتی و مطبوعات شناخته شده عملا شکست خوردند اما رسانه های غیر سنتی به پیروزی ترامپ کمک کردند بنابراین ما نیاز داریم به یک رویکرد جدید در فهم نقش رسانه و عمق تاثیر آن در سظح جامعه؛ رسانه هایی که توانستند 2حزب اصلی امریکا را کنار بگذارند.
 
وی افزود: جمهوری خواهان از ترامپ دست کشیدند؛ دموکراتها هم بر ضد او عمل کردند؛ سازمانهای مختلف اطلاعاتی امنیتی و اقتصادی علیه او کار می کردند، ولی با استفاده از مفاهیم جدید و مفهوم سازی جدید و ابزارهای جدید توانست موفق باشد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تاکید کرد: رسانه ها در منطقه ما هم با توجه به داشتن خزانه عظیمی از مفاهیم مشترک می توانند روی آنها کار کنند و به ایجاد فضای همگرایی مساعدت کنند و جامعه اسلامی منطقه را به سمت همکاری و توسعه زمینه های مشترک جهت دهند و هدایت کنند.
 
وی افزود: رسانه ها آن چنان ذهن و فکر برخی از مسئولان را مشغول کرده اند که ملاحظه می کنیم محمد بن سلمان وقتی به امریکا سفر می کند یکی از مهمترین ملاقاتهای وی با مالک فیس بوک است؛ یعنی از حالا به دنبال این است که از این ابزار و از این ساختار به نفع تقویت پایگاه و جایگاه خود استفاده کند بنابراین این امکان وجود دارد که رسانه یا در جهت تخریب ساختارهای موجود سنتی گام بردارد یا به بازسازی و نوسازی یک ساختار جدیدی که بتواند به اهداف مشترک دست یابد، کمک کند.
 
زنگنه در ادامه بیان داشت: شرایط و بحرانهای منطقه ای تمام کشورها را تحت تاثیر قرار داده، بنابراین با مفهوم سازی جدید مبتنی بر دفع تهدیدها و جلب منافع مشترک، رسانه های ما می توانند گام اساسی و بنیادی در همگرایی و کاهش تنش و تشنج بردارند.
 
گفتگو و تنظیم: امین تهرانی
 
https://taghribnews.com/vdcguz9x7ak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی