تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 285130

​محکومیت عضو داعش به 13 سال زندان در تاجیکستان

دادگاه شهردوشنبه تاجیکستان، یک شهروند تاجیکستانی را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و تلاش برای رفتن به سوریه به 13 سال و 6 ماه زندان محکوم کرد.
​محکومیت عضو داعش به 13 سال زندان در تاجیکستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سامانه دادستانی کل تاجیکستان اعلام کرد: با حکم دادگاه ناحیه اسماعیل سامانی شهردوشنبه، "محی الدین فخرالدین اف" به اتهام پیوستن به گروه تروریستی داعش و رفتن به سوریه با هدف مشارکت در درگیری های این کشور به 13 سال و 6  ماه زندان با اعمال شاقه محکوم شد.
 
دادستانی کل تاجیکستان تاکید کرد: فخرالدین اف که از سال 2003 به طور مرتب در روسیه به عنوان کارگر مهاجر فعالیت می کرده، در سال 2016 در شهر مسکو با فردی به نام مصطفی، از مبلغان گروه تروریستی داعش آشنا شده و تحت تاثیر افکار این فعال داعشی به این گروه تکفیری پیوسته است.
 
وی در تاریخ 20 آوریل سال2016   با هواپیمای مسیرمسکو - استانبول به ترکیه رفته و قبل از عبور از مرز سوریه برای خود شناسنامه ای جعلی به نام یکی از شهروندان اویغوری تبار چینی درست کرده است.
 
 این شهروند تاجیکستان در مرز ترکیه و سوریه درعملیات نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت و به دوشنبه بازگردانده شده است.
 
مقامات دادستانی کل تاجیکستان تعداد شهروندان این کشور در ترکیب گروه های تروریستی در سوریه و عراق را نزدیک به یک هزار و 144 نفر عنوان می کنند که 300 نفر از این افراد در درگیری های این دو کشور کشته شده اند.
https://taghribnews.com/vdcgwn9xzak97q4.rpra.html
مرجع : پارس تودی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی