تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۰
کد مطلب : 261136
حماس:

ما با دشمنی که سرزمین مان را غصب کرد و خانه های ما را ویران کرده، خواهیم جنگید

"خلیل حیه" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، با بیان اینکه طرح تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی دیگر از بین رفته، خواستار آزادی کامل فلسطین شد.
ما با دشمنی که سرزمین مان را غصب کرد و خانه های ما را ویران کرده، خواهیم جنگید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"خلیل حیه" در خطبه های نماز جمعه در غزه افزود: خاک فلسطین تقسیم ناپذیر است و حال که طرح تشکیل دو کشوری فلسطینی و یهودی از بین رفته ما با دشمنی که سرزمین مان را غصب کرد و خانه های ما را ویران کرده، خواهیم جنگید و برای آزادی باقی سرزمین مان تلاش خواهیم کرد.

عضو دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه اشغالگران هیچ جایگاهی در سرزمین ما ندارند، گفت: مردم فلسطین تقسیم سرزمین شان را نمی پذیرند و با اشغالگران خواهیم جنگید تا آن ها را از سرزمین مان بیرون کنیم.

خلیل حیه همچنین با اشاره به تصویب طرح قانونی کردن غصب اراضی فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: تصویب این قانون راه را برای غصب و غارت باقی اراضی فلسطینی هموار کرده و رؤیای تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی را بر باد داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر با بیان اینکه راه حل دو کشور، تنها راه برای پایان دادن به این نزاع نیست، تفاوت جدیدی را در سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه نشان داد‌ و گفت که از راه حل های جایگزین در صورتی که به صلح بینجامد، استقبال می کند.

راه حل موسوم به تشکیل دو کشور پس از شکست اعراب در جنگ سال  1967 با رژیم صهیونیستی مطرح شد و مبتنی بر تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر است.
https://taghribnews.com/vdcgwq9x3ak93q4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی