تاریخ انتشار۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 264034

بیانیه پایانی اتحادیه عرب:یکپارچگی عراق از ارکان اصلی امنیت ملی کشورهای عربی است/ کلید حل بحران سوریه تنها سیاسی است

بیست و هشتمین اجلاس سران اتحادیه عرب چهارشنبه شب در منطقه بحر المیت اردن پس از قرائت بیانیه پایانی از سوی احمد ابوالغیط دبیرکل این اتحادیه، به کار خود پایان داد.
بیانیه پایانی اتحادیه عرب:یکپارچگی عراق از ارکان اصلی امنیت ملی کشورهای عربی است/ کلید حل بحران سوریه تنها سیاسی است
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، در این بیانیه آمده است: سران اتحادیه عرب ضمن آن که هرگونه اقدامات یکجانبه از سوی رژیم صهیونیستی را رد می کنند، از کشورهای جهان می خواهند تا سفارت خود را به بیت المقدس انتقال ندهند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: ما به صورت کامل از دستآوردهای 'کنفرانس صلح پاریس' که بار دیگر بر پایبندی جامعه جهانی بر تشکیل دو دولت مستقل به عنوان تنها راه برقراری صلح در سرزمین های اشغالی تاکید دارد، حمایت می کنیم.
 
این بیانیه در خصوص بحران سوریه نیز تاکید کرد: تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی خواهد بود و راه نظامی نمی تواند راه گشای بحران این کشور باشد.
 
اتحادیه عرب درخصوص عراق نیز اعلام کرد: یکپارچگی و ثبات عراق یکی از ارکان اصلی امنیت ملی کشورهای عربی است و این اتحادیه هرگونه ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق را محکوم کرده و از دولت آنکارا می خواهد که بدون هیچ گونه پیش شرطی، نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کند، چرا که این اقدام ترکیه به معنای تجاوز به حاکمیت ارضی عراق است و امنیت ملی کشورهای عربی را تهدید می کند.
 
بیانیه پایانی اتحادیه عرب همچنین از هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امور کشورهای عربی و نقض مبادی حسن همجواری را مردود دانست، و جنایت آشکار علیه اقلیت مسلمان میانمار را به شدت محکوم کرد.
 
رهبران عرب همچنین بر تعهد خود برای استفاده از همه امکانات لازم برای نابودی گروه های تروریستی و شکست تروریست ها در همه زمینه های نظامی، امنیتی تاکید کرده و نسبت به پدیده اسلام هراسی روز افزون هشدار دادند.
 
در پایان این بیانیه آمده است: هرگونه ارتباط دادن دین اسلام به تروریسم، تنها آب به آسیاب گروه های تروریستی خواهد ریخت.
 
https://taghribnews.com/vdcgwt9xtak93z4.rpra.html
مرجع : ايرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی