تاریخ انتشار۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : 197336

تظاهرات مردم یمن علیه موضع سازمان ملل پیرامون وضعیت انسانی این کشور

صدها تن از مردم یمن روز یکشنبه در اعتراض به موضع سازمان ملل در برابر وضعیت انسانی فاجعه بار مردم این کشور و بی مسوولیتی و سهل انگاری این نهاد در قبال آن، در خیابان المطار در صنعاء پایتخت این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم یمن علیه موضع سازمان ملل پیرامون وضعیت انسانی این کشور
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تظاهر کنندگان یمنی از سازمان ملل و کشورهای جهان خواستند که برای رفع محاصره که نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بر کشورشان تحمیل کردند، وارد عمل شوند و هر چه سریعتر حملات هوایی عربستان به این کشور متوقف شود.
 
این راهپیمایی به دعوت کمیته عالی انقلاب و به منظور محکوم کردن بی مسوولیتی و کوتاهی سازمان ملل در قبال جنایت های عربستان و متحدانش علیه مردم یمن در صنعاء برگزار شد.
 
در بیانیه ای که از سوی کمیته عالی انقلاب یمن صادر شده، آمده است که این راهپیمایی حاوی پیام برای کشورهای جهان است و از آنها می خواهد که مردم یمن را یاری کنند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است که مردم یمن برای رسوا کردن تجاوز جنایت کارانه و احمقانه دشمن سرسخت که دست به کشتار و قتل و عام مردم این کشور زده، راهپیمایی کردند.
 
بیانیه مذکور افزود: این راهپیمایی پیامی نیز برای دبیر کل سازمان ملل دارد و آن این است سازمان ملل می تواند خود را از زیر بار فشارهای تحملی کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی در تصمیم گیری ها و موضع گیری ها خود خارج شود.
 
راهپیمایی مردم یمن علیه مواضع سازمان ملل همزمان با ورود ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن به منظور بررسی راه های دست یابی به آتش بس انسانی در این کشور همزمان شد.
 
این در حالی است که جنگنده های عربستان و متحدانش حتی در ماه مبارک رمضان نیز حملات هوایی خود علیه مردم بی دفاع و زیرساخت های یمن را متوقف نکردند.
 
آخرین آمارها و گزارش های رسمی وزارت کشور یمن حاکی از آن است که شمار قربانیان تجاوز عربستان به یمن از 26 مارس (شش فروردین) تا 29 ژوئن (هشت تیر) بالغ بر 2 هزار و 554شهید و 8 هزار 621 زخمی است.
 
بر اساس این گزارش 70 درصد زیر ساخت های بهداشتی فلج شده و بیش از 70 بیمارستان، درمانگاه و مرکز پزشکی و بیش از 125واحد بهداشتی به طور مستقیم از سوی متجاوزان عربستانی ویران شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcgwu9q3ak9yw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی