تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 193231

عربستان،یمن، عراق و لبنان؛ محور خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان

خطیبان جمعه لبنان با اشاره به رخدادها و بحران های مختلف در منطقه بر لزوم هوشیاری مسلمانان نسبت به توطئه دشمنان اسلام تاكید كردند.
عربستان،یمن، عراق و لبنان؛ محور خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین محمد یزبک، رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان در خطبه های نمازجمعه بعلبک، ضمن محکومیت انفجار تروریستی در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) در شهر دمام عربستان، گفت: شهادت برادرانمان، عزم ما را در پایداری در مسیر امام زمان (عج) دو چندان می‌کند.
 
وی در ادامه با تبریک فرارسیدن روزهای آزادسازی جنوب لبنان، گفت: نیروهای مقاومت اسلامی با کمترین امکانات توانستند رژیم صهیونیستی را که ادعای شکست ناپذیری می‌کرد به زانو در آوردند.
 
شیخ یزبك افزود: مقاومت اسلامی استقلال و کرامت را برای لبنان فراهم کرد و با یاری مردم و ارتش توانست پیروزی بزرگی را بیافریند.
  
وی در پایان خواستار اقدام کشورهای منطقه برای پایان جنگ علیه یمن شد و گفت: مسلمانان و غیرمسلمانان باید برای متوقف کردن تجاوزهای آمریکایی و سعودی علیه ملتی که خواهان استقلال است تلاش کنند.
 
شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی درخطبه های نمازجمعه این هفته مسجد القدس صیدای لبنان، با تأکید براینکه منطقه مرحله دشواری را پیش رو دارد، گفت: روزهای آینده بسیار نگران کننده هستند و به احتمال زیاد در آن شاهد ریخته شدن خون ها و خرابی های بسیاری خواهیم بود.
 
وی افزود: روز به روز توطئه ها و نقشه های آمریکا علیه جهان اسلام و کشورهای عربی روشن تر می‌شود و پرده از چهره واقعی آمریکا برداشته می‌شود.
 
شیخ ماهر حمود تصریح کرد: هرگروهی که با حزب الله لبنان مخالفت می کند و شکست آن را پیروزی اهل سنت می‌داند خواسته و یا ناخواسته مزدور آمریکا است.
 
حجت الاسلام والمسلمين سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نمازجمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، با نگرانی از گروه های تکفیری درسوریه و عراق، گفت: پیشروی تروریست ها در سایر کشورها بر اوضاع امنیتی لبنان تأثیر مستقیم دارد و به همین دلیل نیاز کشور برای همبستگی در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی بیش از پیش احساس می‌شود.
 
حجت الاسلام فضل الله فتنه مذهبی را خط قرمز لبنان توصیف و تصریح کرد: ما از ارتش و مقاومت اسلامی لبنان برای
 آگاهی از تهدیدها و مقابله با آنها قدردانی می‌ کنیم. آنها همانگونه که در گذشته با رژیم صهیونیستی مقابله کردند امروز به مصاف گروه هایی می‌روند که برای جان انسان ها و ادیان آسمانی ارزشی قائل نیستند.
 
وی با بیان اینکه ملت عراق و مقدسات آن دربرهه کنونی با خطر جدی تکفیری ها مواجهند، گفت: اقدامات بسیج مردمی عراق بسیار موثر و قابل تقدیر است؛ چرا که نقش مهمی را در برهه کنونی ایفا می‌کند. تکفیری ها در حمله به عراق تفاوتی بین اهل سنت، شیعیان و کردها قائل نشدند و همه را مورد ظلم قراردادند.
 
حجت الاسلام  و المسلمين احمد قبلان، خطیب جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجد امام حسین (ع)، با اشاره به لزوم توجه دولت به امنیت کشور، گفت: مسؤولین و رهبران سیاسی و نظامی باید امنیت لبنان را بیش از هر مسأله دیگری مورد توجه قرار دهند.
 
وی هجوم تکفیری ها به منطقه و تحرکات خطرناک آنان را نیازمند پاسخی جدی خواند و خاطرنشان کرد: موج هجمات جدید تکفیری‌ها به منطقه بسیار خطرناک است و ممکن است وحدت و یکپارچگی ملت ها را با خطر مواجه کند.
 
حجت الاسلام قبلان با تأکید براینکه عرسال لبنان امروز بیش از هر منطقه لبنان حضور تکفیری ها را احساس می‎کند، افزود: دولت لبنان باید هرچه سریعتر برای عرسال و اهالی آن چاره ای بیاندیشد و این منطقه را به دور از تنش های مذهبی و طایفه ای از دست تکفیری‌ها آزاد کند.
 
https://taghribnews.com/vdcgww9qqak9yx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی