>> بشار اسد خط قرمز ایران رابطه ايران و روسيه بايد بلندمدت، ثابت و همه سوگرايانه باشد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۳
کد مطلب : 213931
ولایتی:

بشار اسد خط قرمز ایران / رابطه ايران و روسيه بايد بلندمدت، ثابت و همه سوگرايانه باشد

علی اکبر ولایتی: در آینده نه چندان دور کشورهای بزرگ و قدرتهای جهانی به مجموعه مقاومت می پیوندند. ایران وظیفه دارد تنش بین کشورهای روسیه و ترکیه را کاهش دهد. رفت و آمد سردار سليماني به روسيه کاملا طبيعي است.
بشار اسد خط قرمز ایران /  رابطه ايران و روسيه بايد بلندمدت، ثابت و همه سوگرايانه باشد

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر علي اکبر ولایتی با حضور در برنامه حاشیه و متن شبکه سوم سیما افزود: حدود 5 سال  است که جنگی ناخواسته در محدوده جنگ کوچک بین المللی آغاز شده و تقریبا همه قدرتهای بزرگ و منطقه ای در این جنگ حضور دارند.
 
وی یادآور شد : بین این جنگ با دیگر جنگ های جهانی تفاوتی وجود دارد. در این اتفاق کشورهای کوچک و یا به ظاهر کوچک و یا متوسط نقش های بیشتری از کشورهای صاحب قدرت دارند.
 
ولايتي با اشاره به سفر اخير خود به سوريه و لبنان گفت: رئيس جمهور روسيه درسفر به ايران گفتگوهايي مهم و استراتژيک با مقام معظم رهبري و رئيس جمهور داشت و لازم بود در اين سفر رئيس جمهور سوريه و دبيرکل حزب الله لبنان در جريان اين گفتگوها قرار بگيرند.

دکتر ولايتي افزود: رفت و آمد سردار بزرگي همچون سردار سليماني به روسيه و هماهنگي با مسئولان آنها در اين روابط رو به گسترش ايران و روسيه و کشورهاي منطقه کاملاً طبيعي است.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مقامات جمهوري اسلامي ايران بر اين اعتقادند که رابطه ايران و روسيه بايد بلندمدت، ثابت و همه سوگرايانه باشد.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه نقش ایران در سوریه از همه کشورها بدون تردید بیشتر است عنوان کرد : اگر کمک جمهوری اسلامی ایران به دولت سوریه نبود این دولت ساقط شده بود و ایران با پایمردی ایستاد تا دیگر کشورها امروز به سمت دولت سوریه آیند. 

ولایتی تاکیدکرد : در آینده نه چندان دور کشورهای دیگر درسطوح مختلف و حتی کشورهای بزرگ و قدرت های جهانی به مجموعه مقاومت می پیوندند. به عنوان نمونه این احتمال وجود دارد چین به دلیل نگرانی از نفوذ وهابیت در بخش مسلمان نشین به این بخش بپیوندد.
 
وی ادامه داد : سوریه از روسیه و ایران درخواست کمک کرده و وجه مشترک ما و روسیه و عراق و لبنان این است که همه کشورها از طرف دولت سوریه دعوت شده اند اما آیا از دولت اوباما نیز دعوت شده است؟ حیدر العبادی اعلام کرده نیروی خارجی نمی خواهیم اما باز هم آمریکایی ها نیرو می فرستند.
 
مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل تاکید کرد: آمار موثق داریم زمانی داعش هدف بمبهاي آمریکایی ها قرار مي گيرد که از خط قرمز آمریکایی ها عبورکنند. داعش درموصل با حضور آمریکایی ها مرکز استان الانبار را گرفتند. داعش به سمت رمادی حرکت کرد و از کنار پایگاه آمریکایی ها گذشتند اما آنان تکان نخوردند. در سوریه نیز چنین وضعیتی وجود دارد. به عنوان نمونه داعشی ها در کنار محل هایی که چاه نفت وجود دارد می توانند حضور داشته باشند.
 
ولایتی عنوان کرد: تروریست های داعش بدترین نوع تروریست ها هستند اما در رسانه های خارجی از آنها به نام دولت اسلامی نام برده می شود. شرافت خوارج بیشتر از داعشی ها بوده و تعداد سنی هایی که داعشی ها کشتند بیش از شیعه ها بوده و ایزدی ها را کشتند و زن های آنان را به کنیزی گرفتند.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: تنش بین روسیه و ترکیه نباید افزایش یابد و باید کم شود.
مصلحت نیست که تنشی به تنش های منطقه افزوده شود. ما نباید طرف هیچ کدام از طرفین را بگیریم و وظیفه داریم تنش بین این دو را پایین آوریم. برخی مطبوعات ترکیه البته حدود را نگه نمی دارند که این به مصلحت نخواهد بود.

ولایتی تصریح کرد : دعوت ما از همسایه ها این است که اظهار نظرهای دوراندیشانه داشته باشند روی آتش برافروخته شده از جانب آمریکا در منطقه بنزین نریزند.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات اخير رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه گفت: به مقامات اين کشور توصيه مي کنيم موضوع مدبرانه بگيرند درغير اين صورت به مصلحتشان نخواهد بود.
ولايتي افزود: از مسئولان آنکارا انتظار مي رود در اظهار نظرهاي خود مدبرانه صحبت کنند و بيش از اين بر روي اين آتشي که به خواست آمريکايي ها و صهيونيست ها افروخته شده است بنزين نريزند.

وي تصريح کرد: هر کسي بايد در حد و اندازه خودش حرف بزند و همه بايد بدانند که ايران يک قدرت تأثيرگذار منطقه اي است و بايد در اظهارات خود محاسبات دقيق داشته باشند و بدانند که ايران يک قدرت تأثير گذار در صحنه هاي بين المللي است.

دکتر ولايتي گفت: اگر قرار بود ايران در برابر همچون اظهاراتي متوقف شود هرگز به دنبال خواست هاي عدالت خواهانه خود نمي رفت و در مقابل آمريکا 37 سال نمي ايستاد.


 
https://taghribnews.com/vdcgww9xqak9qy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی