تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 273737
// به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی//(3)

مجمع جهانی صلح اسلامی: دوازدهم تیرماه یادآور یكی از تلخ‌ترین وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی است

مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه ای تاکید کرد: دوازدهم تیرماه یادآور یكی از تلخ‌ترین وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی و مردم ایران و درعین حال یكی از آشكارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت مستکبر آمریكا است.
مجمع جهانی صلح اسلامی: دوازدهم تیرماه یادآور یكی از تلخ‌ترین وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در ادامه این بیانیه آمده است: این واقعه تأسف بار، حملۀ موشكی ناو جنگی این كشور در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بود؛ جنایتی تلخ كه در 12 تیر‌ماه سال 1367 روی داد و منجر به شهادت 290 مسافر و خدمه این پرواز شد و اين امر در دنيا همانند يك لکه، روي سردمداران آمريكايي را تا ابد سياه كرده است.
 
مجمع جهانی صلح اسلامی به عنوان یک سازمان مردم نهاد غیردولتی که بر اساس آموزه های اسلامی در زمینه برقراری صلح عادلانه، مبارزه با تروریسم و حفظ کرامت انسانی و حقوق بشر در جهان فعالیت می کند؛ هر گونه نقض حقوق بشر در هر نقطه از جهان را محکوم می کند و معتقد است:
 
- 12 تیرماه نمونه ای از یک تراژدی بزرگ انسانی علیه دولت و مردم ایران است. این فاجعه که با سیاست و قدرت توسط ایالات متحده صورت پذیرفته نمونه ای از  نقض حقوق بشر امریکایی است.
 
- این اقدام تروریستی برخلاف تمامی موازین حقوق بشری، اصول صریح منشور ملل متحد و همچنین اساسنامه دیوان بین‏المللی کیفری می‏باشد.
 
- این روز باید همه ساله گرامی داشته شود و به عنوان یکی از موارد نقض حقوق بشر محکوم گردد تا ضمن زنده نگهداشتن این موضوع، تبدیل به اسناد الزام آور بین المللی گردد.
 
- با گرامیداشت 12 تیرماه ضمن احترام به افرادی که در این فاجعه ناجوانمردانه شهید شدند، می توانیم ادعای ظاهری ایالات متحده در حمایت از حقوق بشر را افشا کرده و ناکارآمدی سازمان‏ها و نهادهای حقوق بشری مورد حمایت غرب را نیز به جهانیان یادآور شویم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgww9xuak9uu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی