تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 242434

مرکز حقوق بشر بحرین خواستار توقف محاکمه علما شد

مرکز حقوق بشر بحرین با اعلام اینکه شهروندان و علمای شیعه در بحرین از سوی رژیم آل خلیفه تحت انواع ظلم قرار گرفته و روش های ظالمانه در سطوح مختلف حقوق سیاسی و دینی در حق آنها اعمال شده است، خواستار توقف محاکمه علمای شیعه شد.
مرکز حقوق بشر بحرین خواستار توقف محاکمه علما شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای از صدور احضاریه برای 87 عالم دینی در مدت اخیر خبر داد.

در این بیانیه تأکید شده است: احضاریه ها با محاکمه های روزانه همراه است و "شیخ عیسی قاسم" رهبر شیعیان بحرین در رأس بازداشت شدگان قرار دارد که وی قرار است به بهانه یکی از انجام فرائض دینی محاکمه شود.

این بیانیه با اشاره به بازداشت "سید مجید المشعل" رئیس بزرگترین شورای دینی شیعی به بهانه دعوت از اهالی منطقه الدراز به اعتصاب مسالمت آمیز، از بازداشت یک ماه قبل وی و محاکمه آن در 25 اگوست ( 4 شهریور) خبر داد.

بیانیه مذکور به بازداشت "شیخ علی الحمیدان" و حکم زندان وی به مدت یک سال به بهانه مشارکت در تظاهرات بدون مجوز و بازداشت "شیخ عیسی المومن" امام و خطیب مسجد جامع الخیف در روستای الدیر به بهانه تحریک اذهان عمومی اشاره و آن را مخالف آزادی بیان دانست.

مرکز حقوق بشر بحرین با استناد به بیانیه کارشناسان سازمان ملل در 16 آگوست 2016 در خصوص ظلم به شیعیان بحرین از گروه کارشناسان سازمان ملل خواست مانع تداوم ظلم رژیم آل خلیفه به مسلمانان شود.

اهالی منطقه "ابو صیبع" در غرب منامه صبح امروز یکشنبه در اعلام همبستگی با آیت الله شیخ عیسی قاسم و در اعتراض به فشارهای مذهبی آل خلیفه، تظاهرات کردند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
https://taghribnews.com/vdcgwx9xtak9tt4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی