تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 269237

ارسال نامه نمایندگی دائم فلسطین به سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت اسرا

"فداء عبدالهادی" معاون نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل با ارسال سه نامه به دبیر کل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار رسیدگی به بحرانی شدن وضعیت در فلسطین اشغالی و اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی شد.
ارسال نامه نمایندگی دائم فلسطین به سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت اسرا
خبرگزاری فلسطینی معا امروز جمعه با انتشار این خبر افزود: عبدالهادی از جامعه جهانی به خصوص سازمان ملل خواست سریعا به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا به نقض حقوق بشر و اقدامات خلاف قوانین بین المللی در حق بیش از  1500 اسیر فلسطینی که 40 روز است در اعتصاب غذا به سر می برند، پایان دهد.

عبدالهادی گفت: متأسفانه فعالیت های مسالمت آمیز، موجب شده است تا اسرائیل به مجازات هایی علیه اسیران و بازداشت شدگان که در شرایط بسیار سخت به سر می برند، اقدام کند که از جمله آن مجازات زندان های انفرادی و تهدید به تغذیه اجباری و تحریک علیه آنان و خانواده هایشان می باشد.

وی افزود: علاوه بر نقض حقوق بشر و با وجود بحرانی شدن وضعیت جسمی و روحی اسیران فلسطینی ، مقامات رژیم صهیونیستی همچنان با پاسخ دادن به درخواست اسیران مخالفت می کنند و حتی از دادن اطلاعات در خصوص وضعیت سلامت آنان نیز خودداری می کنند و این مساله نگرانی خانواده های اسیران فلسطینی و همه مردم فلسطین را بیشتر کرده است.

برپایه این گزارش، در همین حال اشغالگران رژیم صهیونیستی همچنان سیاست حمله و یورش به فلسطینیان را ادامه می دهند و اقدام به دستگیری وبازداشت فلسطینیانی که در تظاهرات همبستگی با اسیران شرکت کرده اند، می کنند.

با ادامه بحرانی شدن اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین، عبدالهادی از جامعه جهانی خواست در این مسأله مداخله کنند و از رژیم صهیونیستی بخواهند به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی و در رابطه با همه مسایل از جمله مساله اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی عمل کند.

وی همچنین از سازمان ملل خواست به بدرفتاری صهیونیست ها با فلسطینی و برخورد غیر انسانی با آنان و بر اساس قوانین بین المللی پایان دهند و این درحالی است که مقامات فلسطینی بارها خواستار آزادی همه اسیران فلسطینی شده اند.

وی گفت:‌جامعه جهانی نمی تواند برای اتخاذ اقدامات به منظور جلوگیری از بحران شدن اوضاع بیش از این صبر کند، در حالی که وضعیت اسیران فلسطینی اعتصاب غذا کننده هر روز بدتر می شود.

عبدالهادی در باره محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی نیز گفت که سیاست مجازات جمعی رژیم صهیونیستی از طریق محاصره غیر قانونی و غیر اخلاقی غزه نیز بر رنج و درد بیش از دو میلیون فلسطینی این منطقه افزوده است.

بیش از 1800 اسیر فلسطینی از 17 ماه آوریل (28 فروردین) گذشته در اعتراض به وضعیت بد زندان های رژیم صهیونیستی و سیاست های تجاوزکارانه این رژیم علیه اسرا دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند و هر روز بر تعداد آنان افزوده می شود. اسرای فلسطینی خواستار تحقق خواسته های عادلانه و مشروع خود هستند و هنوز سازمان زندان های رژیم صهیونیستی حاضر به مذاکره با اسرا و پذیرش خواسته های آنان نشده است.
 
https://taghribnews.com/vdcgwy9xuak93x4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی