تاریخ انتشار۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 245828
خطیبان جمعه لبنان تأکید کردند:

تروریسم تکفیری؛ عامل مشکلات جهان اسلام

خطیبان جمعه لبنان در نماز جمعه این هفته تأکید کردند که تروریسم تکفیری و صهیونیستی عامل همه مشکلات جهان اسلام است.
تروریسم تکفیری؛ عامل مشکلات جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "عبدالامیر قبلان" نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت که در ساختمان این مجلس برگزار شد، رهبران عرب و مسلمان را به نهادینه کردن فرهنگ محبت و همبستگی فراخواند و گفت: کشورهای عربی و اسلامی باید به سوی گفت وگو که گذرگاه ضروری برای توقف خونریزی به شمار می آید، روی آورند.
 
وی افزود: تروریسم تکفیری و صهیونیستی به عنوان دشمنان امت اسلامی عامل همه مشکلات و مصائب جهان اسلام هستند و مسلمانان باید به صورت یکپارچه در برابر این اندیشه ویرانگر ایستاده و ریشه آن را خشک کنند.
 
این عالم لبنانی بر لزوم تلاش برای توقف خونریزی در سوریه و عراق و یمن و ارائه راه حل سیاسی در بحرین تأکید و نسبت به پایان جنگ در سوریه ابراز امیدواری کرد.
 
آیت الله قبلان اوضاع لبنان را نامناسب توصیف کرد و اظهار داشت که گروه های سیاسی باید به خودخواهی و پافشاری بر مصالح سیاسی و طایفه ای پایان داده و به فکر زندگی مطلوب برای ملت باشند.
 
حجت الاسلام "سید علی فضل الله" امام جمعه بیروت نیز در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک با اشاره به ادامه بحران در لبنان گفت: بیم آن می رود که نزاع مذهبی و سیاسی موجود در منطقه بر لبنان نیز چیره و اوضاع از حال حاضر نیز بحرانی تر شود.
 
وی درباره آخرین تحولات سوریه اظهار داشت: این کشور به صحنه نزاع و تصفیه حساب های بین المللی و منطقه ای مبدل شده است و باید در انتظار این مساله نشست و مشاهده کرد که این نزاع به کجا می رسد.
 
این روحانی لبنانی افزود: از قشرهای مختلف ملت سوریه می خواهیم نسبت به خطرهای کنونی آگاه باشند و به راه حل هایی برسند که توقف خونریزی را در پی داشته باشد. کشورهای عربی و اسلامی را نیز به دخالت مثبت جهت نجات سوریه از فروپاشی فرامی خوانیم.
 
حجت الاسلام فضل الله دولت آل خلیفه را به پایان سیاست بحران آفرینی در بحرین دعوت کرد و اظهار داشت: تأیید حکم انحلال جمعیت الوفاق و ادامه سیاست بازداشت و فشار علیه مردم از این سیاست ها به شمار می آید که کشور را از ثبات دور خواهد کرد. تفاهم و گفت وگوی داخلی میان قشرها و گروه های مختلف تنها راه حل بحران در بحرین است.
 
امام جمعه بیروت، مقاومت ملت فلسطین در برابر صهیونیست ها را ستود و تصریح کرد: ملت فلسطین پویایی خود را با دفاع از آزادی و استقلال و مقدسات و مسجد الاقصی به نمایش گذاشت. ایستادگی ملت های عربی و اسلامی در کنار ملت فلسطین از حقوق این ملت محسوب می شود.
 
آیت الله "عفیف نابلسی" امام جمعه صیدای لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: اگر ثبات و سلامتی را برای کشور می خواهیم باید همگان درباره کیفیت خروج از وضع بحرانی کنونی بیاندیشند.
 
این عالم لبنانی نسبت به وضع بحرانی در این کشور هشدار داد و تصریح کرد: در حالی که لبنان در وضع نامناسبی قرار دارد، پرچم جنگ نیز در حال به اهتزاز درآمدن است و بدون توجه به مشکلات گذشته، شاهد پیشروی به سوی تخریب هستیم.
 
آیت الله نابلسی بر لزوم حل مشکلات ملت لبنان به صورت ریشه ای تأکید کرد و ادامه داد که به هوشیاری جدیدی برای پایان بحران در این کشور و برآورده ساختن خواسته های ملت نیاز است.
 
شیخ "ماهر حمود" رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان، از دستگیری امیر داعش در لبنان استقبال کرد و گفت: نیروهای امنیتی با قدرت هستند و دست عدالت می تواند جنایتکاران را در هر نقطه و مکان به سزای عمل خود برساند. امیر داعش یک گنج اطلاعاتی به شمار می آید و باید به خوبی از این گنج محافظت کرد و از وی اطلاعات بدست آورد.
 
این عالم لبنانی تصریح کرد: عملیات ارتش لبنان در اردوگاه عین الحلوه و بازداشت عماد یاسین نشان دهنده اعتماد میان ساکنان این اردوگاه فلسطینی با قشرهای مختلف ملت لبنان است و ساکنان اردوگاه می توانند مساوات و امنیت را همانند لبنانی ها بچشند.
 
شیخ ماهر حمود از سخنان جبران باسیل وزیر خارجه لبنان درباره اردوگاه های سوری و فلسطینی انتقاد کرد و ادامه داد: بازداشت امیر داعش که با استقبال همگان مواجه شد، پیامی غیرمستقیم به جبران باسیل و کسانی است که همواره علیه فلسطینیان برنامه ریزی می کنند.
 
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد: مخالفت با اسکان دائمی و تابعیت شهروندان فلسطینی به معنای نادیده گرفتن حقوق آنان نیست. برخی افراد به دلیل دلواپسی نسبت به مساله فلسطین با تابعیت فلسطینیان مخالف هستند و برخی دیگر به دلیل هراس از فلسطینیان با این مساله مخالفت می کنند که به نظر می رسد وزیر خارجه لبنان از بخش دوم است و به وی نصیحت می کنیم که از این سخنان عقب نشینی کند.
 
https://taghribnews.com/vdcgxn9x7ak9t74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی