تاریخ انتشار۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 241228

کتاب گفتگوی دو مذهب ترجمۀ کتاب حوار في الامامة به زیور طبع آراسته شد

کتاب گفتگوی دو مذهب که به گفتگوی دو متفکر شیعی و سلفی (حضرت آیت الله اراکی و دکتر مسعری) با موضوع امامت می‌پردازد توسط نشر معارف چاپ و در اختیار جویندگان راه حق و حقیقت قرار گرفت.
کتاب گفتگوی دو مذهب ترجمۀ کتاب حوار في الامامة به زیور طبع آراسته شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یکی از بهترین جلوه‌های حیات و نشاط اندیشه در هر اُمتی، بحث‌ها و  گفتگوهای علمی و فکری است که در یک فضای علمی متین و موقَر، در میان گرایش‌های گوناگون و مکتب‌های مختلف، درمی‌گیرد. کتاب پیش رو نیز نمونه‌ای نو از گفتگوی هدفمند در میان علمای مذاهب اسلامی است؛ گفتگویی که دست سرنوشت زمینه آن را برای دو تن از علمای برجستۀ اسلام رقم زد و در روزگار مهاجرت، دکتر محمد مسعری و آیت‌الله شیخ محسن اراکی را گرد آورد تا این دو، در گفتگویی علمی و منطقی، مسألۀ امامت را که یکی از مهم‌ترین موضوعات فکری و اعتقادی مورد اختلاف جهان اسلام است، به بحث بنشینند و از سویی با رویکرد سَلفی و از سوی دیگر از دیدگاه شیعۀ دوازده‌امامی آن را بررسی کنند.
 
این  گفتگو بین دو تن از علمای اسلام انجام شده است که هم‌زمان از جایگاه و اهمیت علمی و اجتماعی بالایی برخوردارند؛ یکی عالمی شیعی است که در حوزۀ علمیه نجف اشرف و با بهره‌گیری از محضر مجتهدان بزرگی چون استاد شهید امام سید محمد باقر صدر، تحصیلات خود را تکمیل کرده است و افزون بر تخصص در علوم شرعی مانند فقه، اصول، مکاتب تفسیر، حدیث و رجال، با علوم عقلی و فلسفی نیز انس دارد و دیگری اندیشمندی اسلامی از مذهب وهابیت است که در کنار دروس دینی سنتی، در رشتۀ فیزیک محض و ریاضی نیز صاحب تخصص است.
 
افزون بر بُعد علمی، این دو شخصیت در جنبۀ سیاسی نیز _ با چشم‌پوشی از برخی تفاوت‌ها _ با یکدیگر اشتراک‌ دارند؛ یکی نمایندۀ  اسبق رهبر انقلاب اسلامی ایران، امام سید علی خامنه‌ای«دامت برکاته» در بریتانیا، و دیگری از برجسته‌ترین شخصیت‌های معارض حکومت آل‌سعود در دهۀ نود میلادی و از مطالبه‌گران تغییر بنیادی رژیم سعودی است. همچنین وی از مهم‌ترین دعوت‌گران به ایجاد اصلاحات دینی و بازنگری در برخی از اصول مسلّم در رویکرد وهابی _ سَلفی است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgxq9x7ak9tx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی