تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 283024
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

حوادث تلخ و غم انگیز در میانمار نتیجه تفرقه بین مسلمین است

تنا - استان گلستان
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب، گفت: اگر بین امت اسلامی اختلاف و تفرقه به وجود آید و مسلمین را از همدیگر جدا سازد حوادثی تلخ و غم انگیز همچون کشتار و آوارگی مسلمانان میانمار پیش خواهد آمد.
حوادث تلخ و غم انگیز در میانمار نتیجه تفرقه بین مسلمین است
«آخوند عبدالرزاق رهبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با محکوم کردن قتل عام مسلمانان مظلوم روهینگیا، اظهار کرد: مسلمانان میانمار که جرمشان فقط مسلمانی است به علت اختلافات بی محتوای برخی سران کشورهای اسلامی وحشیانه ترین و بی رحمانه ترین فجایع انسانی را تحمل می کنند.

به گفته وی؛ آنچه امروز در میانمار اتفاق می افتد نسل کشی آشکار انسانی است، همه کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان باید برای متوقف کردن این حرکت شرورانه به پا خیزند و نگذارند مسلمانان بیشتری کشته شوند.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع عرفانی آق قلا با تاکید بر تعصب کور و جهل خشک تندروهای میانمار، تصریح کرد: بودائیسم آئینی است که ابتدا مروج اخلاق و صلح بین انسان ها بود؛ ولی متاسفانه بودائیان میانمار هیچ بویی از انسانیت نبرده اند.

وی، افزود: تعصب کورکورانه و جهل در آموزه های دینی بودا جایی نداشت و انسان ها را همواره به نفی جنگ و خشونت تشویق و ترغیب می کرد.

به گفته وی؛ اسلام دین صلح، صفا و دوستی در جهان است و این باور به گوش انسان هایی که در اقصی نقاط این کره خاکی زندگی می کنند باید برسد.

آخوند رهبر تنها راه کسب سعادت و عزت مسلمین را پایبندی به وحدت و همدلی ذکر کرد و گفت: اتحاد واقعی اگر بین امت اسلامی شکل گیرد مسلمانان آقا و سروری عالم را در دست خواهند گرفت.

وی، ادامه داد: تمسک به اشتراکات ناب و اصیل اسلامی اقتدار و عزت اسلام و مسلمین را حفظ کرده و دشمنان را در رسیدن به نقشه های شومشان ناکام خواهد گذاشت.
https://taghribnews.com/vdcgxw9xtak97z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی