تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 172027
خالد مشعل:

مقامات رژیم صهیونیستی همواره دروغ می گویند/ حفر تونل در پرتو موازنه قدرت است

رئیس دفتر سیاسی حماس حفر تونل از غزه به سرزمین های اشغالی را فعالیتی در چارچوب ایجاد موازنه قدرت دانست و برادامه آن تاکید کرد.
مقامات رژیم صهیونیستی همواره دروغ می گویند/ حفر تونل در پرتو موازنه قدرت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "خالد مشغل" در گفت و گو با مجله آمریکایی " وانتی فایر" ، درباره تونل های مقاومت که از باریکه غزه تا داخل اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی کشیده شده اند تصریح کرد: در پرتو موازنه قدرت در منطقه که به نفع دشمن صهیونیستی است، ما باید در زمینه مقاومت و مقابله با این دشمن مبتکر باشیم و حفر تونل یکی از ابتکارات ماست. ارتش صهیونیستی توان نظامی بسیار بالایی دارد و بزرگ ترین انبار سلاح در منطقه را دارد.

وی ادامه داد: بنابراین اقدامات حماس و دیگر گروه های فلسطینی که با حمایت کامل ملت فلسطین انجام می گیرد، تلاشی برای تضمین ابزارها و راهکارهای ضروری جهت دفاع از ملت است و تونل ها نیز به همین منظور حفر شده اند، یعنی برای اینکه مقاومت بتواند بهتر با دشمن صهیونیستی مقابله کرده و از ملت خویش دفاع کند.

همچنین مشعل در خصوص اینکه برخی رسانه ها تونل های مقاومت را هجومی خوانده اند، اظهار داشت که حفر تونل ها پس از آن آغاز شد که دشمن صهیونیستی به غزه حمله کرد و حتی اگر این تونل ها را هجومی نیز بنامیم، درحقیقت تونل هایی دفاعی هستند و هدف از حفر آن ها دفاع از ملت فلسطین در برابر حملات دشمن است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اشاره کرد که اگر این تونل ها هجومی بودند حماس قبل از آغاز جنگ از آن ها استفاده می کرد اما زمانی مقاومت از آن ها استفاده کرد و از طریق آن به پشت خطوط دشمن نفوذ کرد که با جنگ تحمیلی دشمن مواجه شد.

خالد مشعل تاکید کرد: درست است که شهرک هایی صهیونیست نشین در مجاورت باریکه غزه واقع شده اند اما حماس هرگز از این تونل ها برای قتل غیر نظامیان استفاده نکرده است بلکه استفاده از آن ها یا برای حمله به پشت خطوط دشمن بوده و یا حمله به برخی پایگاه های نظامی همچون "ناحل عوز" و حماس تمامی این عملیات ها را به تصویر کشیده و در رسانه ها منتشر کرد که این ثابت می کند که هدف از استفاده از تونل ها دفاع از ملت فلسطین در برابر تجاوزات دشمن است.

مشعل در خصوص برخی گمانه زنی های دشمن مبنی بر طرح ریزی حماس برای حمله همه جانبه به مناطق صهیونیستی از طریق تونل ها تصریح کرد: مقامات رژیم صهیونیستی همواره دروغ می گویند، زیرا زمانی که جنگ علیه غزه آغاز شد، هیچیک از مقامات این رژیم نگفتند که تخریب تونل ها جزو اهداف این جنگ خواهد بود اما زمانی که برخی تونل های مقاومت را کشف کردند این مساله را مطرح کردند و این صراحتا ثابت می کند که دشمن ابتدا جنگ را آغاز کرد سپس برای توجیه جنگ شروع به بهانه تراشی کرد و مدعی شد که یکی از اهداف جنگ تخریب تونل های مقاومت است.

وی در ادامه افزود: اگر فرض را بر این بگیریم که ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس این تونل های هجومی را برای حمله به شهرک های صهیونیست نشین و قتل افراد غیر نظامی حفر کرده، صحیح باشد، این سوال پیش می آید که چرا حماس از این تونل ها برای قتل غیر نظامی در جریان جنگ استفاده نکرد؟!
مشعل در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه قسام در جنگ اخیر ۴۵۰۰ موشک به اراضی اشغالی شلیک کرده و برخی اهداف غیر نظامی در داخل این مناطق را نیز هدف قرار داده است، گفت: چه زمانی ما این موشک ها را شلیک کردیم؟ زمانی که دشمن جنگ را علیه ما آغاز کرد و به غزه حمله کرد و این یعنی اینکه ما برای دفاع از خود و ملت خویش این موشک ها را شلیک کرده ایم.

وی اشاره کرد که حماس از زمانی که موشک های دقیق و هوشمند را در اختیار داشته، فقط اهداف نظامی را هدف قرار داده است.
https://taghribnews.com/vdcgxx9quak9uz4.rpra.html
مرجع : alalam
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی