تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۷
کد مطلب : 252622
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:

بسترهای لازم برای تحقق تقریب و وفاق حداکثری فرق و مذاهب اسلامی فراهم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، گفت: در حال حاضر تمام بسترهای لازم برای تحقق امر تقریب و همدلی فرق و مذاهب مختلف اسلامی مهیا است.
بسترهای لازم برای تحقق تقریب و وفاق حداکثری فرق و مذاهب اسلامی فراهم است
«حجت الاسلام علی اصغر فضیلت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان، افزود: داشتن خدای واحد، کتاب واحد، پیامبر واحد، قبله واحد، تعالیم و تاریخ واحد، دوستان و دشمنان واحد و تهدیدها و فرصت های مشترک بسترهای آماده ای برای ایجاد اتحاد و انسجام حداکثری بین ملل اسلامی است.
به گفته وی؛ ایجاد همگرایی حداکثری برای ترسیم سرنوشت مشترک کشورهای اسلامی از آرزوهای مصلحان بزرگ جهان اسلام است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اذعان بر اینکه بحث تقریب عنوانی فراتر دارد و ادیان ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام در این راستا می توانند به هم نزدیک شوند، گفت: این سه دین بزرگ الهی در اعتقاد به توحید، اعتقاد به زندگی جاویدان اخروی و انجام اعمال صالحه وجه مشترک دارند.
وی، ادامه داد: اگر این ادیان آسمانی بر روی این سه وجه مشترک متمرکز شوند دیگر شاهد این همه جنگ و کشمکش در عالم انسانی نخواهیم بود.
به گفته وی؛ همگرایی بین مذاهب مختلف اسلامی و همبستگی و همیاری مسلمانان به‌ رغم تنوع ملی، ضمن انگشت گذاردن بر عرصه‌های مشترک، می‌ تواند یکی از راهکارهای تقریب مذاهب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی باشد.
عضو کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب اسلامی استان گلستان، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را عصاره و خلاصه همه انبیای الهی دانست و گفت: طبق سروده مولوی شاعر بزرگ ایرانی « نام احمد نام جمله انبیاست چون که صد آمد نود هم پیش ماست» همه فضائل پیامبران پیشین در خاتم المرسلین (ص) یکجا جمع شده است.
وی، افزود: آن بزرگوار رحمت اللعالمین است؛ زیرا همواره غم هدایت دوستان و حتی دشمنان خود را داشت.
به گفته وی؛ سید المرسلین (ص) پیامبر همیشه بشریت است و تعالیم نورانی اش جاودانه است و به بایگانی تاریخ سپرده نمی شود؛ زیرا به تمامی نیازهای دائمی انسان پاسخ داده است.
این مقام مسئول گلستانی با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای همگرایی بیشتر مسلمانان است، گفت: طبق اعتقادات اهل سنت 12 ربیع الاول و اهل تشیع 17 ربیع الاول سالروز تولد رسول گرامی اسلام (ص) است که به ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده است.
وی، ادامه داد: به برکت این هفته آنچه که می توانست موجب اختلاف شود سبب خیر شد و وحدت جوامع اسلامی را بیشتر کرد.
به گفته وی؛ شیعه و سنی به دلیل وجوه اشتراک فراوان دو فرزند یک خانواده هستند و جهت جلوگیری از فرصت ها و توان جامعه اسلامی ایجاد این مناسبت در تقویم بلاد اسلامی ضروری بود.
حجت الاسلام فضیلت جریان های تکفیری و الحادی را آفتی بزرگ برای جهان اسلام عنوان کرد و گفت: این گروه با رویکرد خشونت، تندروی و برداشت های سطحی و مرتجعانه از دین در پی به چالش کشاندن جهان اسلام هستند.
وی، افزود: جهان سلطه که از مقابله مستقیم با مسلمانان مایوس شده بود، با کمک نیروهای فریب خورده ، خشونت و تخریب را با هدف زشت جلوه دادن چهره نورانی اسلام و پیامبر آخر الزمان (ص) در بلاد اسلامی ترویج می کند.
به گفته وی؛ دشمنان اسلام به رهبری آمریکا و اسرائیل می‌ خواهند امر مقدس جهاد و مقاومت را تبدیل به طرح تکفیر و ترور فرزندان اسلام نموده و در یک کلام، جنگ شیعه - سنی را به مثابه‌ دل‌ مشغولی ملت‌های مسلمان بر جهان اسلام تحمیل کنند و به خیال خود از این راه بر تمامی منابع مادی و معنوی کشورهای اسلامی مسلط شوند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گلستان با تاکید بر اینکه ایجاد اتحاد و انسجام اسلامی تنها راهکار مقابله با جریان های افراطی است، گفت: تبلیغ اسلام رحمت، اسلام حکمت و اسلام هدایت در برابر اسلام خشونت و توسعه برداشت های عمیق و همه جانبه از دین( اسلام اخلاق، اسلام فقاهت و اسلام سیاست) می تواند کارگشا باشد.
وی، ادامه داد: دین مبین اسلام مجموعه ای از اعتقادات و آموزه های اصیلی است که به صورت یک سیستم عمل می کند و  پرداختن به تمامی بخش های آن سعادت آفرین است و توجه به بخشی از آن و غفلت از بخش های دیگر سبب پیدایش برداشت های سطحی از دین و ایجاد عوامل فتنه می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری فعالیت های تقریبی فرهنگ و ارشاد استان خبر داد و گفت: برگزاری جشن وحدت با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی، برگزاری نشست علما و چهره های تقریبی، جلسات هم اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ از اقداماتی است که در راستای ایجاد همدلی بین مذاهب اسلامی انجام می شود.
وی، افزود: در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله اعیاد قربان و فطر، روز قدس، دفاع مقدس و دهه فجر برادران اهل سنت استان در کنار برادران اهل تشیع حضور پر شوری دارند.
به گفته حجت الاسلام فضیلت؛ به برکت فضای تقریبی بی نظیر در استان گلستان، برادران اهل سنت در بسیاری از سمت های دولتی به کار گماشته شده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcgxx9xxak9n34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی