تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 276798
امام جمعه شهر ساوه درجشن میلاد بانوی کرامت:

نگاه غرب به زنان، ابزاری است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی درجشن بانوی کرامت : در جاهلیت مدرن کشورهای غربی نگاه ابزاری به زنان می شود.
نگاه غرب به زنان، ابزاری است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهر ساوه درجشن میلاد بانوی کرامت که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت : رسول الله می فرمایند: جز انسان های فهمیده کسی به زنها اهمیت نمی دهد . و جز انسانهای پست و فرومایه کسی به زنان اهانت نمی کند .
 
وی افزود : تمام این احادیث در زمانی است که در جاهلیت اگر کسی خبر دختر دار شدنش  را می شنید بسیار ناراحت و خشمگین می شد و از خجالت متواری می شد .
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود : در سوره ممتحنه اسم 4 زن می آید ؛ دو زن خوب و دو زن بد . دو زن خوب مریم و آسیه هستند که این دو زن گرامی برای تمام زنان مومنه تاریخ الگو خواهند بود .
 
وی با اشاره به حدیثی از امام زمان (ع) ادامه داد : امام عصر (ع) می فرماید : مادرم فاطمه برای من بهترین الگوست . و این تقدیس زنان در آن زمان بسیار پر معنا و تاثیر گزار بود .
 
استاد حوزه و دانشگاه، نگاه غرب به زنان را نگاهی ابزاری دانست و گفت : ویل دورانت مورخ و فیلسوف امریکایی در کتاب لذات فلسفه می گوید : تا پایان قرن 19 در غرب زنها دارای کمترین حقوق بودند که به رسمیت شناخته شده بود . و مادربزرگهای ما سال 1883 دارای حق مالکیت شدند . و همین حق مالیت هم برای چپاول بیشتر زنان بود .
 
وی تاکید کرد : در جاهلیت مدرن کشورهای غربی متاسفانه نگاه ابزاری به زنان می شود و جنسیت آنها به استثمار کشیده می شود .برای فروش فیلم ها و کالاهای خود در کشورهای غربی از جنسیت زن سوءاستفاده می شود .
 
امام جمعه شهر ساوه با اشاره به روایتی از پیامبر اظهار داشت : رسول الله (ص)می فرمایند  : بهترین بچه ها دختر ها هستند . چون که لطیف , با برکت , دلسوز و غمخوار پدر و مادرند .
 
وی در ادامه گفت : امام صادق (ع) در حدیثی می فرمایند : پسر ها نعمت اند که فردای قیامت از آنها بازخواست می شود ولی دختر ها حسنه هستند و فردای قیامت به خاطر آن پاداش می دهند .
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بااشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه معصومه (س) افزود : امام رضا لقب حضرت معصومه را به ایشان داده اند و فرمودند : کسی که معصومه را در قم زیارت کند مرا زیارت کرده است .
 
وی گفت : امام صادق (ع) درباره جایگاه شامخ حضرت معصومه (س) می فرماید : تمام شیعیان مابا شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) وارد بهشت خواهند شد .
 
وی در پایان خاطر نشان کرد : اگر جایی بین حقوق و تکالیف زن و مرد تفاوت های وجود دارد این به خاطر تفاوت جسمی و روحی بین زن و مرد است .
 
گفتنی است در این مراسم گروه تواشیح بانوان به اجرای برنامه پرداخته و در پایان جشن بانوی کرامت که در موسسه بنت الهدی قم برگزار شد به خانم هایی که نام معصومه داشتند جوایزی تقدیم گردید .
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgy39x7ak9uu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی