تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 288092
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(39)

​رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان:تأسیس یک شبکه تلویزیونی وحدت گرا بسیار ضروری است

تنا - اختصاصی
رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان با اشاره به اینکه شبکه های تلویزیونی بسیاری در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی وجود دارند، بر ضرورت تأسیس یک شبکه تلویزیونی وحدت گرا تأکید کرد.
​رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان:تأسیس یک شبکه تلویزیونی وحدت گرا بسیار ضروری است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ زهیر جعید، رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان، در سخنانی در اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی با تأکید بر این که مسأله وحدت فقط به علما محصور نمی شود و باید همه اقشار امت اسلامی را مخاطب قرار داد، خاطرنشان کرد: اینجاست که نقش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آشکار می شود. زیرا فعالیت های این مجمع از حالت کنونی فراتر رفته و به سمت فعالیت های بانوان و ورزش نیز حرکت کرده است.
 
وی تأکید کرد: آنچه امروز در جهان دیده می شود، تنها نبرد میان مذاهب نیست بلکه یک پرونده جهانی است که علیه اسلام قدم برداشته اند. اما امروز مقاومت اسلامی با ایستادگی خود این موانع را از پیش رو برداشته است.

شیخ جعید گفت: ما باید به نصیحت حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گوش فرا دهیم و به اخلاص و وحدت متمسک شویم تا به پیروزی دست یابیم.
 
وی با تأکید بر اینکه شیعه و سنی دو روح در یک جسم واحد هستند، تأکید کرد: ما باید فعالیت های خود را بر دانشگاه ها و شبکه های تلویزیونی مشترک میان شیعه و سنی متمرکز کنیم زیرا اکنون شبکه های تلویزیونی بسیاری وجود دارند که در راستای ایجاد تفرقه میان مذاهب و تبلیغ مذهب وهابیت خیز برداشته اند. لذا تأسیس یک شبکه تلویزیونی وحدت گرا از ضروریات است.
 
این عالم اهل سنت لبنانی تصریح کرد: کشور ایران تنها از آنِ شیعیان نیست بلکه یک کشور اسلامی برای همه مسلمانان است و جهان اسلام باید به این باور برسد که علمای شیعه و سنی در کنار هم می توانند گام های مشترکی بردارند زیرا پیروزی فقط از گذر وحدت به وجود می آید.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdcgy79xxak97z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی