تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 265899
خوشرو:

افراطی گری خشونت آمیز، خطرناک ترین پدیده زمانه ماست/جامعه جهانی با توسل به زور و ارعاب مقابله کند

سفیر کشورمان در سازمان ملل تأکید کرد: افراطی گری خشونت آمیز، خطرناک ترین پدیده زمانه ماست.
افراطی گری خشونت آمیز، خطرناک ترین پدیده زمانه ماست/جامعه جهانی با توسل به زور و ارعاب مقابله کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "غلامعلی خوشرو" سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد در جلسه مشورتی ائتلاف تمدن ها به تشریح وضعیت فعلی جهانی پرداخت و گفت: افراطی گری خشونت آمیز خطرناک ترین پدیده زمانه ماست.

وی افزود: افراط گراها را می توان به دو دسته اصلی تقسیم نمود: گروهی که دست به اقدامات تروریستی می زنند و معمولا فاقد قدرت رسمی هستند و از طریق شبکه سازی جهانی اقدامات خود را سازماندهی می کنند؛ گروهی دیگر نیز دولتهای قدرتمند هستند که از رویکردهای افراطی حمایت و اقدامات یکجانبه و مداخله جویانه انجام می دهند و خود را محق می دانند، چون قدرت دارند؛ برخورد این دولت ها با فرهنگها، ادیان، مردم و تمدن های دیگر تبعیض آمیز و تحقیر انگیز است.
 
سفیر کشورمان در ادامه صحبت های خود گفت: این دو گروه یعنی تروریست های جنایتکار و دولت های قدرتمند ولی غیر مسؤول، هیچ کمکی به صلح جهانی نمی کنند، بلکه چرخه خشونت و تخریب را به حرکت در می آورند.

وی ادامه داد:ما باید این دایره معیوب را تغییر دهیم و افراطی گری را در همه اشکالش محکوم کرده و گفتگو  و احترام متقابل را به عنوان راهی برای ارتقای صلح و ثبات و جلوگیری از خشونت و جنگ انتخاب کنیم.

خوشرو در پایان گفت: همگی ما می بایست، گفتگو و مفاهمه را به عنوان روشی برای همزیستی با دیگران برگزینیم و جامعه جهانی باید همزمان با تهدید و کاربرد یکجانبه زور و نیز ترور و ارعاب به صورت جدی و  جمعی و مقابله کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgyn9xyak9374.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی