تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰:۵۴
کد مطلب : 277292
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(20)

آیت الله اراکی:راه تحقق وحدت برقراری صلح و عدالت در جهان است

تنا - برزیل
آیت الله اراکی در کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل: مؤسسات حقوق بشر امروز کجا هستند تا از حقوق کودکان مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و دیگر سرزمین های اسلامی دفاع کنند؟!
آیت الله اراکی:راه تحقق  وحدت برقراری صلح و عدالت در جهان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله اراکی طی سخنانی در کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی برزیل که در شهر سائوپائولو با حضور شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی برزیل و کشورهای مختلف جهان در حال برگزاری است با تأکید بر اینکه دین اسلام و همه ادیان آسمانی تمام بشریت را به وحدت فرا می خوانند، راه تحقق این وحدت را برقراری صلح و عدالت در جهان عنوان کرد و افزود:خطر هیمنه استکبار جهانی امروز تمام بشریت را تهدید میکند و به هیچ ملتی رحم نمیکند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه بیانات خود که با پوشش گسترده رسانه های برزیل همراه بود افزود، امروز با پدیده ای بسیار خطرناک در جهان مواجه هستیم که تمام جوامع بشری را تهدید میکند، این پدیده با قدرت تسلیحاتی بسیار بالا به هیچ ملت و آئینی رحم نمی کند و برای بشریت از اساس هیچ ارزشی قائل نیست.
 
 آیت الله اراکی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایاتی که امروز در یمن، عراق، سوریه، فلسطین و در مناطق مختلف جهان رخ میدهد، این پرسش را مطرح کرد که مؤسسات حقوق بشر امروز کجا هستند تا از حقوق اطفال مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و دیگر سرزمین های اسلامی دفاع کنند؟!
 
وی در ادامه با اشاره به جنایت وحشیانۀ رژیم صهیونیستی در به قتل رساندن محمد الدره در آغوش پدرش افزود: آیا فلسطینیان حق برخورداری از حقوق اولیه خود و استحقاق سرزمین آبائی و اجدادی خود را ندارند؟! آیا اطفال فلسطینی استحقاق حیات ندارند؟! چرا باید مردم غزه که تنها جرمشان این است که میخواهند در سرزمین خود با صلح و آرامش زندگی کنند در محاصره باشند؟!
 
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به سیاست های خصمانه و تفرقه افکنانه آمریکا در نقاط مختلف دنیا افزود: آمریکا رسماً اعلام می کند که ما هستیم که داعش را تأسیس کردیم، و آنها علناً از جریان تروریسم در منطقه خاورمیانه حمایت می کنند، آیا آمریکا نمی تواند به جای اینکه آتش جنگ را به اقصی نقاط دنیا بکشاند، صلح و آرامش و امنیت را به مردم دنیا هدیه کند؟! آیت الله اراکی سپس با اشاره به قرارداد ننگین تسلیحاتی آمریکا با عربستان افزود؛ چه دزدی ظالم تر از این وجود دارد که مال را ببرد و با همان مال سلاحی برای به جان هم انداختن برادر با برادر بدهد؟!
 
وی افزود: اصحاب وجدان های بیدار و عقل های آزاد باید پیرامون این خطراتی که جهان بشریت را تهدید میکند بیاندیشند و برای مقابله با آن در سطوح سیاسی و حقوق بین المللی چاره اندیشی کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با تشکر از تلاش دولت برزیل در مهیا کردن شرایط برگزاری این کنفرانس بزرگ در برزیل گفت: ما از اینجا وجدان بیدار و عقل سلیم مردم آزاده دنیا را مورد خطاب قرار میدهیم که ندای محرومان، مظلومان و مستضعفان دنیا را بشنوند و آنها را دعوت می کنیم که در قبال خطر استکبار جهانی با همبستگی و اتخاذ موضع واحد اقدامی در خور شأن صورت دهند.   
 
https://taghribnews.com/vdcgyu9xxak9ux4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی