تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 267699
امام جمعه موقت اهل سنت بناور:

وحدت اساسی ترین مسئله و نیاز نخست جهان اسلام است

امام جمعه موقت اهل سنت بناور، گفت: در عصر حاضر وحدت اساسی ترین و مهمترین مسئله و نیاز نخست جهان اسلام است.
وحدت اساسی ترین مسئله و نیاز نخست جهان اسلام است
«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: تحقق این امر از همه عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ارجحیت داشته و ضروری است ملل مسلمان در جهت نیل به آن گام های بلندی بردارند.

به گفته وی؛ نخستین اقدامی که رسول الله (ص) بعد از هجرت به شهر مدینه انجام داد و آن را بر امور دیگر مقدم قرار داد ایجاد اخوت دینی و همگرایی اسلامی بوده است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت نور بناور، دیپلماسی وحدت اسلامی را از عوامل برتری مسلمانان در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: اجرای این نوع دیپلماسی در بین خود فرق و مذاهب اسلامی و در برخورد با بیگانگان، آن ابهت و عظمت دین اسلام را به نمایش می گذارد.

وی، افزود: عزت و اقتدار بلاد اسلامی در اجرای این راهبرد اساسی است با این قدرت و عزت است که امت اسلامی می تواند در برابر دشمنان خود مقاومت کرده و ترس در دل آنان بیفکند.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا با اذعان بر اینکه توطئه اختلاف بینداز و حکومت کن دشمنان اسلام مهمترین عامل واگرایی و تشتت مذاهب محسوب می شود، تصریح کرد:  دشمنان اسلام منافع سياسی خود
را در گرو اختلاف مسلمين و درگيری های مذهبی يافته اند و با سوء استفاده از ضعف های اخلاقی، جهالت ها و تعصب های مردم، موانع فراوانی بر سر راه تقريب مذاهب اسلامي قرار داده اند.

وی، ادامه داد: تلاش دشمنان اسلام در حذف عوامل وحدت ‌آفرين، بسيار گسترده است، آنها برای ايجاد تفرقه، گاه از خود مسلمانان بهره می گيرند تا انرژی و توانشان صرف همدیگر شده و از دشمن اصلی غافل باشند.

به گفته وی؛ شناخت انواع و اقسام توطئه های دشمن بسيار مشكل و رويارويی با آنها دشوار است و فقط راه حل اساسی آن ایجاد همگرایی اسلامی است.

امام جمعه موقت اهل سنت بناور با بیان اینکه اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت خنثی کننده نقشه شوم دشمن است، گفت: با گفتگو، تفاهم، تقریب، احساس مشترک و باور به سرنوشت مشترک، تلاش ها و توطئه‌ های دشمنان در ایجاد اختلافات بین مسلمانان عقیم خواهد ماند.

وی، افزود: وحدت و انسجام بین مسلمین موجب عزت مسلمانان و ضربه نخوردن اسلام و قرآن است و اتحاد بین مستضعفان برای مبارزه با استکبار از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته آخوند حنفی؛ مسلمین با برخورداری از منابع طبیعی و انسانی عظیمی که در اختیار دارند می توانند آینده درخشانی برای خودشان رقم بزنند به شرطی که اولویت آنها ایجاد ید واحده اسلامی باشد.
 
https://taghribnews.com/vdcgyu9xyak9334.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی