تاریخ انتشار۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 272198

​پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت حوادث تروریستی افغانستان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی خطاب به علمای غرب افغانستان، انفجار تروریستی مسجد جامع هرات را محکوم و تأکید کرد که بدون شک افراط و تکفیر و خشونت و تروریسم در همه اشکال آن مردود و محکوم است.
​پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت حوادث تروریستی افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، متن پیام آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به علمای غرب افغانستان بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
«ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یُرزقون».
 
رئیس محترم شورای علمای غرب افغانستان،
روحانیون و علمای معزز اسلام در هرات
 
با تألم و تأثر شدید، از خبر ناگوار واقعه انفجار تروریستی در مسجد جامع هرات با خبر شدم. اینجانب از طرف خود و از طرف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شهادت تعدادی از علما و روحانیون هرات را به جنابعالی و قاطبه علمای افغانستان و خانواده های عزادار تسلیت می گویم و برای مصدومین و مجروحین از درگاه خداوند متعال شفای عاجل مسئلت دارم.
 
بدون شک افراط و تکفیر و خشونت و تروریسم در همه اشکال آن مردود و محکوم است و اینکه تروریست های تکفیری مسجد و جلسه علمای مسلمان اعم از شیعه و سنی را هدف حمله خود قرار داده اند، وظیفه ما را در تحکیم وحدت امت اسلامی و همبستگی مسلمانان و ارتقای تقریب بین پیروان مذاهب و مقابله با جهل و ریشه های فکری افراط و تکفیر که متأسفانه امروزه به بلای جان جامعه اسلامی تبدیل شده است، دو چندان می کند. قطعا تنها راه مبارزه با این جریانات باطل و گمراه، روشنگری علما و روحانیون و معرفی صحیح اسلام و سیره پیامبر اکرم و تأکید بر تحکیم وحدت و یکپارچگی صفوف امت واحده اسلامی است و مطمئناً علمای افغانستان بیش از پیش در این عزم مصمم تر خواهند بود.
 
موفقیت و سربلندی حضرتعالی و همه روحانیون و علمای افغان را بخصوص در مبارزه و مقابله با این پدیده شوم و ریشه کن کردن شر آن از سر اسلام و مسلمین از خداوند منان خواستارم.
 
محسن اراکی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
 
 
https://taghribnews.com/vdcgyx9x7ak9uq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی