تاریخ انتشار۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۶
کد مطلب : 202898
آیت الله اراکی در جمع نمازگزاران مسجد الغدیر دزفول:

در زندگی یاد، آخرت جایگاه ویژه ای دارد

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اولین عنصر زندگی ذکران این است که به زندگی دنیا به عنوان زندگی گذرا نگاه می کنند، اظهار داشت: در زندگی یاد، آخرت جایگاه ویژه ای دارد.
در زندگی یاد، آخرت جایگاه ویژه ای دارد
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا طی سخنانی در مسجد الغدیر کوی آزادگان دزفول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مباحث قرآنی مبحث پیرامون سبک زندگی است، اظهار داشت: یکی از مباحث بنیادین مربوط به سبک زندگی، ماهیت و گوهر زندگی یا معنا و حقیقت زندگی است.
 
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم به دو نوع زندگی اشاره شده است، اظهار داشت: این دو نوع زندگی کاملا مجزا از هم هستند و اگر بخواهیم این دو نوع زندگی را با واژه های قرآنی تعبیر کنیم یکی زندگی یاد و ذکر و دیگری زندگی غفلت و غیر هوشیارانه است.
 
آیت الله اراکی با اشاره به آیه 179 سوره اعراف (وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ)، اظهار داشت: زندگی غفلت مبتنی بر دو پایه "اکل" و "تمتع" (خوردن و لذت بردن) است، زندگی خوردن همان زندگی نباتی است و زندگی تمتع همان زندگی حیوانی است که زندگی غربی بر اساس این نوع زندگی تعریف شده است و شهر سازی، پوشش، سبک تغذیه و سایر مقوله های تمدن غرب براین نوع تفسیر از زندگی بنا نهاده شده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به آیه 205 سوره اعراف (وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ وَلاَ تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ)، اظهار داشت: نوع دیگری از زندگی وجود دارد که آن زندگی ذاکران است که در این آیه به آن اشاره شده است.
 
وی افزود: آیات آسمان ها و زمین برای ذاکران منشا ذکر است و آنها در اختلاف شب و روز می اندیشند و به گذر ایام و ساعات توجه دارند و می دانند که زندگی دنیوی گذرا و موقتی است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه اولین عنصر زندگی ذکران این است که به زندگی دنیا به عنوان زندگی گذرا نگاه می کنند، اظهار داشت: در زندگی یاد، آخرت جایگاه ویژه ای دارد.
 
وی با بیان اینکه مساجد خانه های ذکر الهی هستند، اظهار داشت: علاوه بر مساجد، مرقد های ائمه اطهار(ع) و مرقد های امام زادگان جزء بیوت الذکر هستند.
 
آیت الله اراکی در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزاران مسجد الغدیر دزفول با اشاره به اینکه در قرآن کریم به دو دسته رجال اشاره شده است، اظهار داشت:  یک دسته کسانی که دنیا آنها را از یاد خدا باز نمی دارد و در مقابل آنها دسته دیگری از رجال قرار دارد که خداوند در آخرین آیه سوره جمعه به آنها اشاره شده و آنها کسانی هستند که دنیا آنها را از یاد خدا باز می دارد.
 
وی در پایان توصیه کرد: سعی کنیم زندگی خودمان را زندگی ذکر کنیم و با مراکز ذکر الهی ارتباط داشته باشیم و از آیات الهی بهره ببریم و به آن بیاندیشیم.
https://taghribnews.com/vdcgyx9x7ak9z74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی