تاریخ انتشار۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 230491

امت اسلامی محتاج وحدت عملی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امروز امت اسلامی محتاج وحدت عملی است، چرا که دنیای اسلام دچار تفرقه و شکاف شده و وحدت به‌معنای واقعی آن به‌درستی در دنیای اسلام حاکم نشده است.
امت اسلامی محتاج وحدت عملی است
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم بیست‌ و پنجمین همایش دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت دارالعلوم زاهدان٬ گفت : پیامبر اسلام، پیام آور صلح و وحدت در دنیا بود و همه اقوام و نژادها را حول محور توحید، گرد آورد و میان آنان پیمان برادری بست.
 وی اظهار کرد: دینی که به واسطه پیامبر اکرم به بشریت رسید، دین رحمت، مهربانی و عطوفت بود؛ اما امروز متأسفانه دشمنان با حیله و توطئه به‌دنبال قطع کردن حلقه‌های اتصال میان امت اسلامی هستند.
امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: اسلام محدود به یک گروه خاص نیست؛ اسلام دینی جهانی و برای همه بشریت است؛ نباید نقاط اختلاف جزئی را بزرگنمایی کرده و از مسائل مهم جهان اسلام غافل شویم.
 
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان هم در این مراسم گفت: خداوند نعمت بسیار بزرگی به ما عطا فرموده است که دیگر ملت‌ها از آن محروم هستند؛ مسلمانان مفتخر به داشتن معجزه جاویدان و ماندگاری به نام قرآن کریم هستند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: قرآن کریم، کلام انسان‌ساز وحی است که در هر زمان و مکانی پاسخگوی همه نیازهای بشری است، اما به شرطی که در آن اندیشه کنیم و تعالیمی که به ما می‌دهد را اجرا کنیم.
 وی با اشاره به مشکلات مسلمانان و اینکه  همه این مشکلات تنها به دلیل فاصله گرفتن از تعالیم دین است٬ خاطرنشان کرد:فرقه‌گرایی و شکاف در امت اسلامی منافع صهیونیسم را تأمین می‌کند و دنیای استکبار از آن سود می‌برد.

حجت الاسلام مهدی احدی، استاد حوزه علمیه قم نیز در این مراسم بیان کرد: اگر چهار عنصر آگاهی، هدف، قدرت و مسؤولیت در جامعه‌ای غالب شود، روح معنویت در آن گسترش پیدا خواهد کرد.
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: تفرقه و اختلاف‌افکنی حرام است؛ ما باید به‌جای پرداختن به اختلافات ناچیز، به دنبال نشر اسلام باشیم تا پرچم اسلام برافراشته بماند و پای دشمنان از سرزمین‌های اسلامی قطع شود.
https://taghribnews.com/vdcgyz9xqak9wt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی