تاریخ انتشار۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 256006

انهدام انبارهای سلاح و کارگاه‌های بمبگذاری داعش و آزادسازی چندین منطقه در موصل

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق از انهدام انبارهای سلاح و کارگاه‌های بمبگذاری خودروهای گروه تروریستی داعش در کرانه راست شهر موصل در شمال این کشور خبر داد.
انهدام انبارهای سلاح و کارگاه‌های بمبگذاری داعش و آزادسازی چندین منطقه در موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: با همکاری واحد اطلاعات نظامی و فرماندهی عملیات "نینوا ما می آییم" در زمینه تعیین دقیق اهداف ویژه و گزینشی، جنگنده های عراقی در حملات خود مواضع دشمن را منهدم و خسارتهای زیادی به آنها وارد کردند.

این ستاد افزود: در حملات یاد شده مقر و برج مخابراتی داعش در منطقه "جاوی الکنیسه" انبار سلاح داعش در محله المامون و انبار بمب ها و مواد منفجره این گروه در روستای البوسیف در کرانه راست موصل منهدم شد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق تصریح کرد: در این حملات همچنین یک کارگاه بمبگذاری خودروها در کوی نظامی بخش تلعفر، یک انبار تجهیزات و سلاح در محله المنصور در نزدیک میدان السواس و یک کارگاه ساخت راکت و خمپاره انداز در کرانه راست موصل منهدم شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:سه خودروی بمبگذاری شده داعش نیز در مسیر منطقه تلعفر به منطقه العیاضیه، دو کارگاه ساخت خمپاره در محله المثنی در منطقه تلعفر، یک انبار سلاح و تجهیزات در ناجیه القیروان و هفت خودرو و زره پوش در روستای عین الطلاوی در حملات جنگنده های عراقی منهدم شد  و بیش از 80 ترویست به هلاکت رسیدند.

سرلشگر "عبدالامیر رشید یارالله" در بیانیه‌ای با اعلام آزادسازی چندین منطقه در شرق موصل، از کشته شدن 259 تروریست داعشی در حملات نیروهای امنیتی و نیروی هوایی عراق در مرحله دوم آزادسازی موصل خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مبارزه با تروریسم روز گذشته توانستند محله "الصناعی" در منطقه "الکرامه" و منطقه "الصناعیه" و شرکت مرسدس، سیلوهای گندم، کارخانه آرد و یک مجتمع تجاری را آزاد کنند.

همچنین در عملیات پاکسازی مناطق از پیش آزاد شده در شرق موصل، 75 تروریست کشته شدند و نیروهای عراقی توانستند، کارگاه تجهیز خودروهای انتحاری و چندین خودرو و کامیون زرهی و همچنین یک تانک "تی 72" را در اختیار بگیرند.

عبدالامیر رشید یارالله افزود: در محور جنوبی در شرق موصل نیز نیروهای پلیس فدرال و لشگر زرهی نهم، منطقه "المیثاق" را آزاد کردند که در جریان این عملیات هفت کامیون منهدم شد و 93 تروریست داعشی نیز در نزدیکی رود دجله به هلاکت رسیدند.

طبق این بیانیه در محور شمالی نیز نیروهای امنیتی توانستند پس از بمباران مقر تروریست‌ها از سوی ائتلاف آمریکایی که به کشته شدن 11 تروریست انجامید، یک مقر پرتاب خمپاره داعش را منهدم کنند.

مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر موصل از پنج‌شنبه هفته گذشته پس از یک وقفه نسبی آغاز شد؛ بخش شرقی موصل دارای 65 منطقه است که تا کنون نیروهای امنیتی 50  منطقه را آزاد کرده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcgz39x3ak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی