تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 235504

گفتگو های ترکیه و اسرائیل

تنا
یک رسانه‌ غربی گزارش داد که رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن، با وزیر انرژی رژیم صهیونیستی دیدار و دو طرف درباره سوریه، ایران صحبت کردند.
گفتگو های ترکیه و اسرائیل
با گذشت چند ماه از نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن و حضور رئیس‌جمهور ترکیه در آن، رسانه غربی از دیدار «خصوصی» رجب طیب اردوغان با وزیر کابینه رژیم صهیونیستی در حاشیه این نشست جزئیاتی منتشر کرده است.

 خبرگزاری رویترز نوشت: «این  دیدار، عالیترین تماس و دیدار بین اسرائیل و ترکیه از زمان قطع روابط دیپلماتیک بین آنها به دنبال حمله نیروهای اسرائیلی و کشته شدن 10 فعال ترکیه‌ای در حمله به کشتی به مقصد غزه بود».

 رویترز گزارش داد: «در حاشیه نشست ماه مارس امنیت هسته‌ای در واشنگتن، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیداری خصوصی با یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل برگزار کرد.

در گزارش این رسانه انگلیسی آمده است: «در این دیدار که 30 دقیقه طول کشید و پیش از این جزئیات آن منتشر نشده بود، درباره جنگ در سوریه، حضور ایران در سوریه، تروریسم و گاز طبیعی صحبت شد».
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با تایید دیدارش با اردوغان گفت: «این دیدار، در جوی بسیار خوب برگزار شد.

نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن اواسط فروردین ماه سال جاری در پایتخت آمریکا و به میزبانی دولت باراک اوباما برگزار شد؛ نشستی که یکی از حاضران آن رئیس‌جمهور ترکیه بود.
https://taghribnews.com/vdcgzn9xtak9wn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی