>> ​نماز وحدت آفرین عید قربان اقامه شد عید قربان لرزه بر اندام استکبار جهانی می اندازد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 281909
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

​نماز وحدت آفرین عید قربان اقامه شد/ عید قربان لرزه بر اندام استکبار جهانی می اندازد

تنا - استان آذربایجان غربی
نماز عید سعید قربان صبح امروز در مساجد شهرهای آذربایجان غربی اقامه شد.
​نماز وحدت آفرین عید قربان اقامه شد/ عید قربان لرزه بر اندام استکبار جهانی می اندازد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، مسلمانان با حضور گسترده در گردهمایی بزرگ نماز عید قربان که نمونه ای بارز از وحدت، یکدلی و یکرنگی است، شرکت کردند و بار دیگر بندگی خود را در مقابل پروردگار بزرگ به نمایش گذاشتند.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در خطبه های نماز عید قربان گفت: اتحاد مسلمانان لرزه بر تن دشمنان جهان اسلام می اندازد و با اتحاد و همدلی مانع زیاده خواهی دشمنان می شوند.

ماموستا حاصل بالقچی اظهار داشت: ملت های مسلمان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و بیداری در برابر دشمنان اسلام هستند.

وی اضافه کرد: دشمن با روش های مختلف درصدد فریب جوانان است و خانواده ها باید هوشیار و آگاه باشند.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد حجاج تصریح کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و نگذارند دشمن لطمه ای به جهان اسلام وارد کند.

وی تاکید کرد: نماز عید قربان با صفوف به هم فشرده نماد وحدت، اخوت و برادری است و امیدواریم این اتحاد تداوم داشته باشد.

وحدت مسلمانان بر وحشت استکبار جهانی می افزاید

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بزرگ ترین و با اهمیت ترین روزهای حج، عید قربان است که تجلی وحدت مسلمانان به شمار می رود و این وحدت در کنار برائت از مشرکان، بر وحشت استکبار جهانی از مسلمانان می افزاید.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز عید قربان اظهار کرد: عید قربان نمادی از تجلی انسجام اسلامی در ایام حج است.

وی افزود: حج حس عبادت و بندگی و نزدیکی به خداوند را در فرد زنده می کند و حاجیان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

عید قربان اتحاد و همبستگی اسلامی را به نمایش می گذارد

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: امروز یک روز مبارک است و همه مسلمانان جهان و کشورهای عربی باهم عید قربان را برگزار کردند از این رو عید قربان اتحاد و همبستگی اسلامی را به نمایش می گذارد.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز عید قربان اظهار داشت: امروز ملت ایران با هوشیاری مسئولان ایران و تذکرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری از آسایش و آرامشی مثال زدنی برخوردارند این در حالیست که متاسفانه مردم عراق، یمن، سوریه و میانمار و بسیاری از کشورهای اسلامی به دلیل شیطنت دشمنان اسلام بی بهره هستند لذا امروز بیش از پیش لزوم وحدت بین مسلمانان احساس می شود.

وی با تشریح فلسفه قربانی کردن اضافه کرد: عید قربان عید رهایی از تعلقات بوده و داری دو خصوصیت طهارت باطنی، پیروزی بر دشمن درون، غلبه بر هوس ها و خواهش های نفسانی، نمایش انسجام حقیقی و وحدت ملت است.

نماز عید قربان مظهری از استکبارستیزی است

امام جمعه موقت شهرستان مهاباد گفت: نماز عید قربان مظهری از وحدت و انسجام امت اسلام و استکبارستیزی است.

ماموستا یحیی اسماعیلی در خطبه نماز عید سعید قربان، این عید را عید بندگی و سربلندی در مقابل آزمایش الهی دانست و گفت: تسلیم شدن در مقابل اراده خدا اوج بندگی است.

وی افزود: کعبه به عنوان پایگاه خدا پرستی توسط حضرت ابراهیم(ع) بنا شده و مناسک سالانه حج نمادی از اتحاد مسلمانان است.

امام جمعه موقت شهرستان مهاباد بر وحدت بین مسلمانان تاکید کرد تا در نتیجه آن توطئه های دشمنان خنثی شود.

دین مبین اسلام مسلمانان را برادر یکدیگر می داند

امام جمعه شهرستان بوکان گفت: دین مبین اسلام، مسلمانان را برادر یکدیگر می داند و آنها را به صلح و دوستی و محبت به هم سفارش می کند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده در خطبه‌های عید سعید قربان اظهار داشت:  دین مبین اسلام که کاملترین دین الهی است، مسلمانان را به وحدت، اتحاد، یکدلی و صلح و دوستی بین همدیگر سفارش می کند و راه پیروزی در برابر دشمنان و سعادت دنیوی و اخروی آنها را در این اصول بیان می کند. 

وی با بیان اینکه اعیاد و مناسبت‌هایی که در دین اسلام وجود دارد همه سبب خیر و رحمت برای انسان‌ها است، افزود: وحدت روزانه در نمازهای جماعت، وحدت هفتگی در نماز جمعه، وحدت سالانه در نمازهای عید سعید فطر و عید قربان و وحدت جهانی مسلمانان در موسم حج ترسیم و تعبیه شده است.

گفتنی است به دلیل همزمانی نماز عید سعید قربان با روز جمعه، نماز جمعه این هفته در خیلی از شهرستان های آذربایجان غربی برگزار نمی‌شود.
 
https://taghribnews.com/vdcgzq9xyak97y4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی