تاریخ انتشار۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 234307

سیلی خوش آمدگویی به گوش لیبرمن افراطی / عملیات تل آویو چالش بزرگ نهاد امنیتی اسرائیل

عملیات شهادت طلبانه اخیر دوجوان فلسطینی در تل آویو «سیلی خوشامدگویی» به وزیر جنگ افراطی رژیم صهیونیستی است.
سیلی خوش آمدگویی به گوش لیبرمن افراطی / عملیات تل آویو چالش بزرگ نهاد امنیتی اسرائیل
روزنامه الاخبار نوشت: عملیات شهادت طلبانه شامگاه چهارشنبه دو جوان فلسطینی در تل آویو و در نزدیکی وزارت جنگ اسرائیل به مثابه «سیلی خوشامدگویی» به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل است که به افراط گرایی معروف است.

دوماه پس از انفجار یک دستگاه اتوبوس شرکت اسرائیلی «ایجد» در قدس اشغالی و کاهش روند عملیات شهادت طلبانه علیه دشمن اسرائیلی در کرانه باختری و قدس، این بار عملیات شهادت طلبانه دیگری شامگاه چهارشنبه در تل آویو رخ داد.

در این عملیات دو جوان فلسطینی اهل روستای یطای الخلیل با تیراندازی در مجتمع تجاری «شورونا» در نزدیکی وزارت جنگ اسرائیل در تل آویو چهار صهیونیست را کشتند و 11 نفر را زخمی کردند که حال چهارنفر از آنان وخیم گزارش شده است.
نکته قابل توجه اینکه این عملیات فقط چند روز پس از تصدی لیبرمن در پست وزرات جنگ اسرائیل به شکل رسمی می گذرد حال آنکه باتوجه به اینکه وی به عنوان یک فرد افراطی شناخته شده است، تعیین او به عنوان  وزیر جنگ اسرائیل واکنش های و هشدارهای متعددی را به دنبال داشت.

به هر حال واکنش لیبرمن به عملیات شب گذشته در تل آویو نخستین آزمون او خواهد بود به اضافه اینکه این عملیات به مثابه چالش بزرگی برای نهاد امنیتی اسرائیل به شمار می آید زیرا در چند ماه اخیر سخت در تلاش برای خاموش کردن «انتفاضه چاقوها» در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 1948 بود.

انتفاضه چاقوها در واکنش به اشغالگری مداوم اسرائیل و یورش های پی در پی به مسجد الاقصی شعله ور شد.
عاملان عملیات شهادت طلبانه شامگاه چهارشنبه دو جوان از روستای «یطا» در جنوب الخلیل هستند که توانستند در لباس روحانیون افراطی یهود وارد تل آویو شوند.

خانواده این دو جوان فلسطینی پس از آنکه عکس های آنان منتشر شد، توانستند آنان را شناسایی کنند زیرا از پنج روز پیش از آنان خبری نداشتند.

بنابر اعلام رسانه های اسرائیلی این دو جوان پیش از اجرای عملیات ، در رستوان «مکس برنز» در داخل مجتمع تجاری مزبور افطار کردند و سپس عملیات خود را به اجرا در آوردند و با تمام شدن گلوله ها سلاح های خود را کنار گذاشته و با کسانی که در حال فرار از مجتمع تجاری بودند از آنجا گریختند اما پلیس یکی از این دو را دستگیر و دیگری را نیز هدف تیراندازی قرار داد.

پلیس اسرائیل اعلام کرد که پوشیدن لباس روحانیون یهودی ورود عاملان عملیات شب گذشته را به تل آویو تسهیل کرد.
https://taghribnews.com/vdcgzt9xuak9ww4.rpra.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی