تاریخ انتشار۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۴
کد مطلب : 287408

​ابراز نگرانی مقامات کانادایی نسبت به جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار

وزرای امورخارجه و توسعه بین المللی کانادا اقدامات ارتش میانمار علیه مسلمانان آراکان را جنایت علیه بشریت خوانده و ابراز نگرانی کردند.
​ابراز نگرانی مقامات کانادایی نسبت به جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه و ماری کلود، وزیر توسعه بین المللی کانادا، طی بیانیه ای مشترک از اوضاع روهینگیا (مسلمانان آراکان) و سایر اقلیت های قومی در میانمار ابراز نگرانی کرده و این بحران انسانی را جنایت علیه بشریت خواندند.
 
در این بیانیه آمده است: جنایات و نقض حقوق بشر در روهینگیا بخشی از حملات گسترده ای است که انجام گرفته است. کانادا از وضعیت روهینگیا و سایر اقلیت های قومی در میانمار نگران است.
 
در بیانیه مذکور تصریح شده است که اقدامات ارتش میانمار علیه مردم آراکان، جنایت علیه بشریت است و مسئولیت این پاکسازی قومی به عهده ارتش و دولت غیرنظامی میانمار است.
 
 مقامات کانادا در بیانیه فوق، مسئولان میانمار را به فراهم کردن شرایط مساعد در روهینگیا فرا خواندند و اعلام کردند که دولت میانمار باید شرایط زندگی آزاد، امن، برابر و مطابق قانون را فراهم کند. باید شرایط بازگشت این افراد به خانه هایشان مهیا شود.
 
آنها همچنین گفتند که جامعه جهانی باید تلاش بیشتری در خصوص بحران موجود در میانمار انجام دهند.
 
در این بیانیه تصریح شد: کانادا دولت غیرنظامی و ارتش میانمار را به پایان خشونت، عدم ممانعت برای ارسال کمک‌های انسانی و فراهم کردن شرایط امن برای رسیدن این کمک‌ها و همچنین پیروی از پیشنهادات کوفی عنان، رئیس کمیسیون مشورتی ایالت آراکان میانمار فرا می خواند.
 
ارتش میانمار در تاریخ 25 اوت گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 200 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.
https://taghribnews.com/vdcgzu9x7ak97t4.rpra.html
مرجع : خبرگزاری آناتولی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی