تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 183205
آیت الله اراکی:

نخستین سلول جامعه الهی بیت محمد(ص) است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه نخستین سلول جامعه الهی بیت محمد(ص) است اظهار داشت: هر بیت یا مجموعه ای که به این بیت بپیوندد باید تار و پودش را امر و نهی الهی تشکیل دهد.
نخستین سلول جامعه الهی بیت محمد(ص) است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب شامگاه جمعه در دیدار اعضای شورای مرکزی و هیئت اجرایی حزب مؤتلفه اسلامی با ایشان، با اشاره به اینکه در میان واژگان اسلامی و قرآنی آن واژه ای که با حزب سازگار است واژه "بیت" است که این واژه در قران کریم جایگاه بسیار ویژه ای دارد، اظهار داشت: منظور از بیت در و دیوار و ساختمان نیست بلکه بیت یک ساختار سازمان یافته ای است که تار و پود این بیت را تقوای الهی تشکیل می دهد.

وی با تأکید بر اینکه منظور از بیت در تفکر اسلامی بافت واحدی است که از یک مرکزیت الهی و معنوی برخوردار است، اظهار داشت: بیت رسول الله نخستین بافتی است که به دست رسول اکرم(ص) تشکیل شد و این بافت تولید و توسعه یافت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه نخستین سلول جامعه الهی بیت محمد(ص) است اظهار داشت: هر بیت یا مجموعه ای که به این بیت بپیوندد باید تار و پودش را امر و نهی الهی تشکیل دهد.

آیت الله اراکی با اشاره به آغاز فعالیت های میدانی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم تقریب را میدانی کنیم با گفتگو و نظریه پردازی صِرف نمی توانیم آنرا محقق نماییم بلکه برای این کار نیاز به کار تشکیلاتی داریم.

وی در ادامه به دیپلماسی وحدت که زمینه ساز تشکیل امت واحده اسلامی است اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب بنده تأکید کردند که تقریب وارد مرحله جدید شود که زمینه ساز تشکیل امت واحده اسلامی گردد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه ما می توانیم تعریف جدیدی از تشکیلات ارائه دهیم که همه احزاب اسلامی در آن تشکیلات حضور داشته باشند، گفت: احزابی که در کشورهای اسلامی فعال هستند موضوع مقاومت نقطه اشتراک آنها است زیرا هیچ حزبی در جهان اسلام مخالف مقاومت نیست بنابراین ما می توانیم از نقطه اشتراک در میان احزاب اسلامی استفاده کنیم و آنها را گرد هم بیاوریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ریشه ای که در تقوا روئیده باشد هلاک نمی شود اظهار داشت: آنچه موجب پایداری حزب مؤتلفه اسلامی شده است عقیده است اما این عقیده به تنهایی کافی نیست بلکه نیاز به بستر تقوا دارد زیرا تقوای الهی تنها در بستر عقیده سالم شکل می گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: شاید بتوان گفت یکی از مجموعه هایی که در پایداری انقلاب اسلامی مؤثر بوده مجموعه مؤتلفه اسلامی بوده است و غیرت دینی و فرمانبرداری از امر الهی این مجموعه را شکل داده است.

آیت الله اراکی در ادامه این دیدار با انتقاد شدید از وضعیت سیستم بانکداری کشور اظهار داشت: آنچه در سیستم بانکداری کشور وجود دارد ربا است و ربا است.

وی با بیان اینکه ایجاد روند سالم اقتصادی یک تکلیف است، افزود: ما مشکلی که در حوزه بانکداری داریم این است که سخن قرآن و خدا را قبول نداریم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما این توانایی را داریم  سیستم بانکی راه اندازی کنیم که صد درصد اسلامی و منطبق با موازین شریعت اسلامی باشد .

در ابتدای این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل، اسدالله بادامچیان قائم مقام و حمید رضا ترقی معاون بین الملل حزب مؤتلف اسلامی گزارشی پیرامون فعالیت های این حزب و برنامه های آن در آینده بویژه پیرامون همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و پیگیری فعالیت کمیسیون احزاب اسلامی ارائه کردند.
https://taghribnews.com/vdcgzw9qnak97x4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی