>> همبستگی امت اسلامی مهمترین راه مقابله با افراطی گری در منطقه است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 163702

همبستگی امت اسلامی مهمترین راه مقابله با افراطی گری در منطقه است

شهردار تهران گفت: افراطی گری در منطقه موجب بی حرمتی به مسلمانان شده و همبستگی امت اسلامی مهم ترین راه مقابله با آن است.
همبستگی امت اسلامی مهمترین راه مقابله با افراطی گری در منطقه است
"محمدباقر قالیباف" دوشنبه شب در مراسم ضیافت افطاری سفرای کشورهای اسلامی در باغ موزه قصر تهران، افزود:با پیوند برادرانه می توان از توفان سخت و تاریک تعصبات جاهلی و فتنه اختلافات قومی و مذهبی نجات پیدا کرد و بر دشمن مشترک به عنوان بزرگترین چالش فراروی امت اسلامی پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی کشورهای مسلمان منطقه بویژه فلسطین، سوریه و عراق وضع اسفناکی را تجربه می کنند به طوری که نوار غزه برای چندمین بار مورد حمله ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روزها شهروندان مسلمان فلسطینی با زبان روزه در زیر بمباران و حملات بی رحمانه صهیونیست ها، شجاعانه مقاومت می کنند، گفت: افراط گرایانی که به نوعی موجب هتک حرمت مسلمانان شده اند، چهره غیر انسانی از اسلام را عرضه می کنند که تاریخ، تمدن، فرهنگ، اقتصاد، دموکراسی و دین را در عراق و سوریه مورد هدف قرار داده اند.

شهردار تهران ادامه داد: گروه های افراطی ساخته دست دشمن با ارتکاب جنایات و ایجاد ناامنی و فضای رعب و وحشت، چهره خشنی از اسلام را در جهان نشان می دهند، در حالی که اسلام دین رافت و مهربانی است و همه افراد بشر را به صلح و آشتی دعوت می کند.

وی تصریح کرد: رفتار این گروه های افراطی خلاف دستورات صریح دین مبین اسلام است که به بهانه های مختلف به دنبال محقق ساختن اهداف طراحان اصلی و تشکیل دهنده این جریان منحرف هستند که آن هم چیزی به جز جنگ داخلی بین مسلمانان و تضعیف قدرت جهان اسلام نیست.

شهردار تهران گفت: بی شک هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام ملت های مسلمان در برابر هجمه های گوناگون علیه دنیای اسلام نیاز داریم.

وی تصریح کرد: مسوولیت دینی و وظیفه اخلاقی و انسانی همه ما ایجاب می کند که تلاش مشترک برای تحکیم وحدت و همبستگی میان امت اسلامی و مقابله با افراطی گرایی در منطقه داشته باشیم تا شهرها و شهروندان مظلوم از شرایط بحرانی و فاجعه آمیز کنونی نجات پیدا کنند.

قالیباف گفت: مطمئنا با تقویت پیوندهای برادرانه، آنگونه که تاریخ در صدر اسلام در زمان حیات پیامبر (ص) شاهد آن بوده است، می توان از توفان های سخت و تاریک، تعصبات کور جاهلی و فتنه مهلک اختلافات قومی و مذهبی نجات پیدا کرد و بر دشمن مشترک و حامیان جهانی آن پیروز شد.
https://taghribnews.com/vdcgzw9qxak93u4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی