تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۲
کد مطلب : 252802

32 فلسطینی معلول، در زندان های رژیم صهیونیستی

مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی به مناسبت روز جهانی معلولین اعلام کرد که 32 فلسطینی معلول در زندان های رژیم صهیونیستی در بند هستند.
32 فلسطینی معلول، در زندان های رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی در گزارشی اعلام کرد که در حالی که تمام جهان در تلاش است تا به معلولان و افراد کم توان کمک کند، رژیم صهیونیستی با نقض آشکار تعهدات و پیمان های بین المللی به ادامه بازداشت افراد کم توان و معلول ادامه می دهد.

"ریاض الاشقر"سخنگوی رسانه ای این مرکز گفت: رژیم صهیونیستی در زندان های خود وسایل و امکانات مورد نیاز این معلولان را تهیه نمی کند تا آن ها به تدریج در این زندان های بمیرند.

وی افزود: سیاست سرکوب رژیم صهیونیستی در قبال اسیران فلسطینی در معلولیت این زندانیان نقش دارد و شماری از این زندانیان در اثر شکنجه و ضرب و شتم دچار معلولیت شدند.

سخنگوی رسانه ای مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی همچنین گفت: اشغالگران در مواردی نیز با کوتاهی در مسائل درمانی و پزشکی و تأخیر در انجام عمل های جراحی سبب معلولیت و نقص عضو زندانیان فلسطینی می شوند.

مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی از نهادهای بین المللی و سازمان های حمایت از معلولان خواست تا با فشار بر رژیم صهیونیستی برای آزادی این زندانیان اقدام کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 1992، 13 آذر (3 دسامبر) را روز جهانی معلولین نام گذاری کرد؛ هدف از تعیین این روز به عنوان روز جهانی معلولین، ارتقا رشد آگاهی های عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت ها و معلولان است.

بر اساس گزارش باشگاه امور اسیران فلسطینی، از آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطین در اکتبر 2015 میلادی تا کنون، بیش از 2 هزار فلسطینی از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.



 
https://taghribnews.com/vdcgzx9xxak9n74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی