تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۷
کد مطلب : 259201

كارگاه آموزشی مديران مدرسين و ناظران مدارس علوم دينی اهل سنت استان گلستان برگزار شد

كارگاه آموزشی مديران، مدرسين و ناظران مدارس علوم دينی اهل سنت استان گلستان با حضور آيت الله نورمفيدی نماینده ولی فقیه در گلستان، علما و روحانیون اهل سنت در دانشگاه فرهنگیان گرگان برگزار شد.
كارگاه آموزشی مديران مدرسين و ناظران مدارس علوم دينی اهل سنت استان گلستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، نماینده ولی فقیه در استان گلستان در این مراسم، گفت: خوشبختانه استان گلستان با وحدت شیعه و سنی تاکنون آبروی اسلامی خود را حفظ کرده و شیعه و سنی همگرایی خوبی با همدیگر دارند.
«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» افزود: امیدواریم چیزی که طی 38 سال در استان حفظ شده ادامه دار باشد؛ زیرا مصلحت دین اسلام و قرآن است و باید تا ظهور امام زمان (عج) آن را پایدار نگه داریم.
به گفته وی؛ وحدت و اتحاد اراده خدا و کینه و دشمنی برای شیطان است و شیطان از هر راهی برای اختلاف انداختن استفاده می‌کند.
 عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید از اینگونه جلسات برای مدیریت بهتر حوزه‌های علمیه که از ضرورت‌های امت اسلامی است، بهره لازم را برد، گفت: حوزه‌های علمیه باید در مقابل تهاجم و جنگ فرهنگی دشمن از اسلام دفاع کنند.
وی ادامه داد: طلبه‌های ما باید با معارف اسلامی، مباحث کلامی، تفسیری و مباحث روز که پاسخگوی تهاجمات فرهنگی دشمنان است، آشنا باشند.
به گفته وی؛ حوزه‌های علمیه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و باید در مقابل تهاجمات فرهنگی به دشمنان اسلام و دین، مجهز شوند؛ زیرا دنیا از نظر ارتباطات کوچک و تبدیل به دهکده‌ای جهانی شده است.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به سوء استفاده استکبار از اوضاع موجود جوامع اسلامی، اظهار کرد: نظام سلطه در فضاهای مجازی دائما به مبانی اسلامی حمله می‌ کند تا جوانان ما را با خودشان همراه کنند.
وی، افزود: برخی کشورهای اسلامی از مدت‌ها قبل برای مقابله با تهاجم فرهنگی آماده شده‌اند، کشور مصر در این مسیر محصولات فرهنگی زیادی به بازار عرضه کرده؛ اما برخی از حوزه‌های علمیه ما هنوز در فضای 200 سال قبل زندگی می‌ کنند.
به گفته وی؛ دشمنان به دنبال این هستند تا پیامبر، قرآن و احکام دین اسلام را زیر سوال ببرند و به احکام اسلامی نسبت ظلم می‌ دهند و ما در این راه سنگری برای دفاع از خود درست نکرده‌ایم.
امام جمعه گرگان با یادآوری اینکه امروز مسئولیت سنگینی بر دوش حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: مدیران حوزه‌های علمیه باید طلبه‌ هایی تربیت کنند که آگاه به مسائل روز باشند، البته حوزه علمیه قم در حال ایجاد تحول است و تمام حوزه‌های علمیه باید فکری کنند تا از دنیا عقب نمانند.
وی، ادامه داد: ضروری است حوزه‌های اهل سنت هم فقط به کتاب‌های رایج و سنتی اکتفا نکنند؛ زیرا دشمنان به دنبال ایجاد جنگ فرهنگی علیه اسلام و اختلاف میان مسلمانان هستند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه از زمان فروپاشی امپراطوری عثمانی، خاورمیانه به کشورهای کوچکتر و در عین حال ضعیف تری تقسیم شد، ابراز کرد: وقتی کشورهای منطقه تجزیه شدند، حاکمیت این کشورها در اختیار مزدوران دشمنان قرار گرفت.
وی، افزود: دولت غاصب صهیونیست و اسرائیل هم به این منظور تاسیس شد تا برای کشورهای اسلامی بلیه ای باشد و میان مسلمانان جنگ داخلی به وجود آورد،؛ زیرا اگر مسلمانان به جان هم بیفتند دیگر به فکر این نیستند که سرمایه‌ ها و اصل دین آنها به خطر خواهد افتاد.
به گفته وی؛ اگر مسلمان شیعه یا سنی قدم در راه تشدید این جنگ‌ها بگذارد، مزدور دشمن و عامل شیطان محسوب می‌شود و غفلت در این قضایا شاید آتش جهنم را به دنبال داشته باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اذعان بر اینکه علمای سنی و شیعه از گذشته‌های دور به دنبال نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر بودند، گفت: اگر کسی یا گروهی برای ایجاد تفرقه و تشتت و تشدید جنگ قدم بردارد، به طور قطع عامل دشمن است.
وی ادامه داد: داعش گروهی در به در است که جا و مکانی ندارد، با منابع برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی ارتزاق می کنند و اینها می‌ خواهند آبروی خدا و اسلام را ببرند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مدافع امت اسلامی بوده‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دلسوزانه و از روی خیرخواهی از امت اسلامی دفاع می‌ کند و این وظیفه همه مسلمانان است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgzy9xqak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی