تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 200502
العبادی:

متاسفانه همفکران داعش هنوز در برخی کشورهای منطقه حضور دارند

نخست وزیر عراق در دیدار نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: متاسفانه هنوز همفکران داعش در برخی کشورهای منطقه حضور دارند که این امر موجب تهدید سراسر منطقه است.
متاسفانه همفکران داعش هنوز در برخی کشورهای منطقه حضور دارند

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، حیدر العبادی تهدید داعش را منحصر به عراق ندانست و گفت، داعش در عراق به دنبال ایجاد جنگ طایفه ای است و سراسر منطقه را تهدید می کند. داعش در اجرای طرح هایش در عراق موفق نشده و نخواهد شد.
 
العبادی در بخش دیگری از اظهاراتش در این دیدار، به روابط دو کشور در همه حوزه ها اشاره کرد و گفت، به رغم مشکلاتی که رژیم بعثی صدام حسین برای ایران و عراق ایجاد کرد، امروز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و تکفیری های تروریست درکنار ملت و دولت عراق قراردارد و ما برای این کمک ها از ایران سپاسگزاریم.
 
نخست وزیر عراق، همکاری ها و تعاملات ایران و عراق را راهبردی خواند و گفت میان دو کشور اعتقادات و باورهای بسیار نزدیک و مشترک وجود دارد و ما خواهان گسترش این روابط هستیم.
 
وی موضوع اوقاف را مهم و بخشی از زمینه های تعامل و روابط میان دو کشور دانست و بر گسترش همکاری ها در این حوزه تاکید کرد.
 
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به اشتراکات فراوان میان دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و با توجه به باورهای دو ملت به قرآن و اهل بیت (ع) خواستار مراقبت از وحدت و انسجام میان دو کشور شد.
 
وی سپس ابراز امیدواری کرد که در دولت آقای العبادی شاهد تعاملات و همکاری های بیشتر در زمینه های مرتبط با وقف و اماکن مذهبی و عتبات عالیات باشیم.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین ضروری دانست که «دیپلماسی وقف» در توسعه روابط دو کشور به جایگاه خود برسد و همکاری ها در این حوزه باعث گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در همه زمینه ها شود.
 
حجت الاسلام محمدی یکشنبه برای دیداری رسمی از عراق وارد بغداد شد و درمدت اقامت خود با آیت الله سید حسین اسماعیل صدر از علمای شهیر کاظمین ، همام حمودی نایب رییس پارلمان عراق، سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی دیدار و گفت و گو کرده است.
 
وی نشستی نیز با همتای عراقی خود در کاظمین داشت که در آن کارشناسان تشکیلات اوقاف دوکشور هم حضور داشتند.
 
محمدی قرار است امروز عازم نجف اشرف شود و با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق ملاقات کند.  
 
https://taghribnews.com/vdcgzz9xxak9zn4.rpra.html
مرجع : ايرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی