>> رویدادهای ناگوار جهان اسلام، نتیجه جهل گروههای افراطی و توطئه دشمنان آگاه است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 266268
معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

رویدادهای ناگوار جهان اسلام، نتیجه جهل گروههای افراطی و توطئه دشمنان آگاه است

هيأتي ازمشايخ، علما و انديشمندان اهل سنت هند که به دعوت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ایران به سر می برند، با "عباس خامه یار" معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار کردند.
رویدادهای ناگوار جهان اسلام، نتیجه جهل گروههای افراطی و توطئه دشمنان آگاه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عباس خامه یار"در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، به تاریخ و فرهنگ و تمدن هند و ارتباط مستقیم آن با فرهنگ و تمدن ایران اشاره کرد و سپس شرح مختصری از  فعالیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میهمانان ارائه داد.

خامه یار گفت: ما 83 نمایندگی در 63 کشور جهان داریم که معرف فرهنگ ایران به دیگر کشورهای دنیا و بالعکس هستند و در زمینه های مختلف فرهنگی و ادبی از جمله برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای مهم فرهنگی، فعالیت داریم؛ دارای دو مرکز فرهنگی در هندوستان، یکی در دهلی نو و دیگری در بمبئی هستیم و رایزنان فرهنگی ما در هندوستان قبل از اینکه رایزن فرهنگی ایران باشند، رایزن فرهنگی هند هستند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیتهای مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات، گفتگوی ادیان است که در این گفتگوها سعی می کنیم چهره تابناک اسلام را به ادیان مختلف در کشورهای مختلف اهدا کنیم؛ این گفتگوها در مسکو، تایلند، واتیکان و ...در حال انجام است.

خامه یار افزود:ما امروز در شرایط بسیار دشواری به سر می بریم  و شاهد هستیم که گروههای افراطی در حال ارائه چهره ای  خشن و افراطی از اسلام هستند و با فریاد الله اکبر اقدام به خونریزی انسانهای بی گناه می کنند.

وی سپس به تخریب آثارباستان و تمدن کشورهای اسلامی و مقبره صحابه پیامبر(ص) و علمای بزرگ از جمله در عراق و سوریه به دست گروههای افراطی اشاره کرد و گفت: حدود 60 درصد آثار تمدنی توسط جاهلان تکفیری از بین رفته است و انتشار تصاویر این تخریبها چهره ضد انسانی و ضد تمدنی از اسلام در جهان ارائه کرده است؛ آثاری که طی چند سال اخیر به دست گروههای تکفیری تخریب شده است، بسیار بیشتر از چیزی است که رژیم صهیونیستی طی هفتاد سال اشغال فلسطین، برای یهودی سازی خود تخریب کرده است.

خامه یار با اشاره به اینکه ما رویدادهای فرهنگی جهان را به دقت زیر نظر داریم؛ گفت: اعتقاد راسخ داریم که همه این رویدادهایی که در جهان اسلام شاهد هستیم؛ نتیجه جهل گروههای افراطی و جوانان ساده مسلمان و توطئه دشمنان آگاه است؛ درهمین راستا ضرورت ایفای نقش مهم علما و دانشگاهیان و حضور بیشتر آنان برای ابهام زدایی و تبیین مبانی صحیح اسلام رحمت و مهربانی و حضور جدی آنان در عرصه تقریب و وحدت بیشتر آشکار می شود.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات  اسلامی؛ سپس به رشد دستاوردهای علمی ایران در جهان طی سالهای بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و آماری از تعداد دانشگاهها، دانشجویان،  مؤسسات علمی، روزنامه ها، نشریات، قاریان و حافظان قرآن و همچنین زیرساختها و امکانات شهرها و روستاهای ایران، ارائه داد و همه اینها را از برکت اسلام و روحانیت و انقلاب و اندیشه ناب محمدی(ص) دانست.

وی به محاصره اقتصادی ایران طی سالهای گذشته اشاره کرد و همه آنها را نتیجه حمایت ایران از مسلمانان سراسر جهان دانست و گفت: اگر ما کوتاه می آمدیم شاهد این فشارهای اقتصادی نبودیم؛ با این نظام ثابت کردیم که حکومت اسلامی همراه با علم و دانش بوده و بر پایه اسلام استوار است.

خامه یار به پیوند عمیق فرهنگ و تاریخی بین ایران و هندوستان اشاره و تأکید کرد: ما دوست داران امین و پشتیبان همیشگی شما هستیم.

در ادامه این جلسه اعضای هیأت هندی با قدردانی از فعالیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی در هندوستان، اتحاد بین ملت و دولت ایران و مردم سالاری موجود در این کشور را ستودند.

اعضای هیأت هندی، مخالفت خود را با هرگونه افراطی گری و اقدامات تروریستی در جهان اسلام اعلام و برای بسیج شدن جهت نابودی افراطی گری اعلام آمادگی و تأکید کردند که الگوی وحدت موجود در ایران را در کشور خود مورد استفاده قرار دهند.

اعضای این هیأت، سپس به مقایسه پیشرفتهای ایران در مقایسه با دوره قبل از انقلاب پرداختند و از  تلاشهای کشورمان در زمینه تقریب و وحدت بین مسلمانان قدرانی کرده و گفتند: ما باید بر اساس آموزه های قرآن و سنت رسول اکرم(ص) برای اتحاد بیشتر بین مسلمانان تلاش کنیم.

آنها همچنین ایران را قدرت بزرگ دنیا در مقابل آمریکا برشمرده و گفتند، از برکت انقلاب اسلامی است که ایران توانسته در مقابل آمریکا قد علم کند و موفق شود.

اعضای این هیأت در ادامه به آثار تهاجم فرهنگی کشورهای غربی در برخی از کشورهای مسلمان از جمله هندوستان اشاره کردند و از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواستند، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی را در سراسر جهان ترویج کند تا جلوی تهاجم فرهنگی گرفته شود؛ آنها همچنین خواستار ارائه مراکز آموزش زبان فارسی به سبک روز، در هندوستان شدند.

اعضای هیأت هندی همچنین تأکید کردند، ایران تنها کشوری است که می تواند رهبری جهان اسلام را برعهده بگیرد؛ اکثریت مسلمانان جهان چشمشان به ایران دوخته شده است و ایران با پیشرفتهای علمی خود به قدرت برتر سیاسی و نظامی در منطقه تبدیل شده است.

تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdch--ni623n-id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی