تاریخ انتشار۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰:۲۰
کد مطلب : 166160
آيت الله اراکي در جمع نمازگزاران مسجد جامع شيروان:

توسعه مناطق سنی نشين از برکت انقلاب اسلامی/مقاومت مردم غزه، نشأت گرفته از مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به برکت نظام مقدس جمهعوری اسلامی ایران، خدماتی بی سابقه به مناطق سنی نشین کشور ارائه شده، که این نشان دهنده اهمیت توجه نظام به اهل سنت است.
توسعه مناطق سنی نشين از برکت انقلاب اسلامی/مقاومت مردم غزه، نشأت گرفته از مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"آیت الله محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شیروان در استان خراسان شمالی با اشاره به شکست ناپذیر بودن نیروهای مسلح ایران در جهان و جنگ تحمیلی اظهار داشت: روزی که صدام اقدام به حمله به شهر خرمشهر نمود، تنها ۴۰۰نیروی پاسدار در آنجا حضور داشتند که با کمک مردم در مقابل سربازان عراقی تا دندان مسلح و مجهز شده از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین آمریکا و شوروی سابق ایستادگی کردند. 

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در آن زمان کشور از ارتش منظم و نیروی کافی برای مقابله با دشمنان برخوردار نبود، حضرت امام اقدام به ساماندهی سربازان و همچنین تشکیل نیروی مردمی از جمله بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمود تا بتوانند با دشمن بعثی مقابله کرده و بجنگند که این سبب شد شهدای عزیز و گرانقدر ما تمام فنون نظامی صدام و همچنین فنون نظامی استکبار جهانی را درهم بشکنند. 

مقاومت مردم غزه، نشأت گرفته از مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: مردم مظلوم غزه در شرایطی در حال مبارزه با صهیونیسم غاصب هستند که سال هاست این مردم ستمدیده در محاصره غذایی و دارویی هستند و این برادران وخواهران ما از کمترین خدمات رفاهی برخوردارند که این نشان دهنده مظلومیت مردم فلسطین است. 

وی اظهار داشت: امروزه باید تمامی سران کشورهای اسلامی سکوت خود را درهم بشکنند و با شکایت به مجامع بین المللی و سازمان ها و نهادهای حقوق بشر از حقوق برادران خود دفاع کرده و اجازه ندهند بیشتر از این به همنوعانمان ظلم شود و باید تمامی دولت های اسلامی و مسلمین جهان علیه این اقدامات غیر انسانی اعتراض بکنند. 

تشکیل گروه های تکفیری، دسیسه عربستان سعودی و اسراییل برای ایجاد ناامنی در عراق 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی با دسیسه های خود خواهان اجرای اهداف شوم در کشورهای منطقه هستند و اینها با متوسل شدن به گروه های تکفیری و داعش می خواهند برنامه های استکبار جهانی را در عراق عملی کنند و ایجاد نامنی و اختلاف و تفرقه بین مسلمانان آن منطقه را بیشتر کنند که باید علمای تشیع و اهل سنت آگاه باشند و اجازه ندهند بیش از این به اسلام و امت رسول الله توهین وجسارت شود. 

وی با بیان اینکه شیعه و سنی هم از دست گروه های تکفیری آسیب های جبران ناپذیری دیده اند اظهارکرد: هم شیعیان وهم اهل سنت آسیب های جدی از اقدامات تروریستی گروه های تکفیری دیده اند و امروز مهمترین قصد گروه های تکفیری ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب اسلامی است. 

وی گفت: گروه های تروریستی و تکفیری اقدامات ضدبشری خود را با نام اسلام و مسلمین تمام می کنند و درنهایت قصد دارند با انجام دادن این توطئه ها دیدگاه مثبت جهانیان را نسبت به اسلام واز جمله شیعیان و اهل سنت و دیگر مذاهب اسلامی تغییر دهند، لذا هوشیاری و آگاهی تمامی مسلمانان و علمای جهان اسلام از اهداف و برنامه های استکبار جهانی و جیره خورانش برای از بین بردن مسلمانان و اسلام واجب و ضروری است. 

رمز پیروزی مسلمانان و سران کشورهای اسلامی در وحدت و یکپارچگی است
آیت الله اراکی همچنین از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از کشورهای متحد اسلامی علیه دشمنان اسلام خبرداد و افزود: هر کشوری که بخواهد علیه این اقدامات ضد بشری داعش و گروه های تکفیری مقابله کند، حتی آن کشور عربستان نیز باشد، ایران از آن کشور حمایت خواهد کرد و امروز رمز پیروزی مسلمانان و سران کشورهای اسلامی در وحدت و یکپارچگی است. 

آیت الله محسن اراکی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به دو فرمانروای انسان ها(خداوند و هوای نفس) اشاره کرد و گفت: وقتی فرمانروای انسان ها هوای نفس باشد، آنها در بین خود اختلاف و نزاع خواهند داشت، اما آن دسته از انسان هایی که فرمانروای آنها خداوند متعال باشد مردم در این مقوله هیچ زمان بایکدیگر اختلاف نخواهند داشت. 
https://taghribnews.com/vdch--nzv23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی