تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 258663

عراق به دنبال مستندسازی جنایتهای داعش/تهدید داعش برای کشتن 350 هزار کودک موصلی

وزیر دادگستری عراق از تصمیم این وزارت‌خانه برای ارائه اسناد جنایات گروه تروریستی داعش در این کشور، به سازمان ملل خبر داد.
عراق به دنبال مستندسازی جنایتهای داعش/تهدید داعش برای کشتن 350 هزار کودک موصلی
به گزاش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر زاملی" وزیر دادگستری عراق اعلام کرد: وزارت دادگستری به تلاش خود برای مستندسازی جنایات گروه تروریستی داعش و موارد نقض حقوق بشر این گروه در عراق ادامه می دهد.

وی تأکید کرد: عراق به دنبال ارائه اسناد جنایات داعش به سازمان ملل است تا این سازمان داعش را در عرصه بین‌المللی جنایتکار معرفی کند.

وزیر دادگستری عراق گفت: نیروهای امنیتی و قضایی عراق پرونده عناصر بازداشت ‌شده داعش را مطابق با قوانین کشور در خصوص جنایت های ضدانسانی بررسی می کند.

وی افزود: وزارت دادگستری گزارش های ویژه ای را درباره جنایاتی که تروریست های داعش علیه مردم عراق به خصوص در سنجار و دشت نینوا، بر ضد زنان و کودکان مرتکب شده اند و همچنین موضوع گورهای دسته جمعی را جمع‌آوری می‌کند.

خبر دیگر اینکه، گروه تروریستی داعش تهدید کرده است اگر ساکنان موصل تلاش کنند از این شهر فرار کنند، 350 هزار کودک تحت محاصره را می‌کشد.

یکی از نیروهای امدادرسان در مناطق تازه آزادشده شرق موصل، به سازمان امدادرسان "کودکان را نجات دهید" گفت: من با خانواده‌ام در غرب موصل صحبت کردم، آن‌ها هیچ‌چیزی برای خوردن و آشامیدن ندارند.

وی گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند کاری انجام دهد، هیچ ماده غذایی یا شیری برای کودکان وجود ندارد، بازارها خالی هستند و همه‌چیزهایی که انبارشده بود، به اتمام رسیده است.

این نیروی امدادرسان گفت: ریسک زیادی برای خانواده‌ها وجود دارد؛ اگر داعش ببیند که خانواده‌ای می‌خواهد فرار کند، آن‌ها را در دم می‌کشد.

گروه‌های امدادرسان هشدار داده‌اند، برآورد می‌شود هم‌اکنون حدود 350 کودک در محاصره داعش باشند و خطر اعدام گسترده این کودکان از سوی تروریست‌ها وجود دارد.

سازمان امدادرسان "کودکان را نجات دهید"گزارش داد: نیمی از 750 هزار غیرنظامی که در غرب موصل به دام افتاده‌اند، کودک هستند و اگر خانواده‌ها بخواهند از این مناطق فرار کنند، امکان کشته شدن کودکانشان وجود دارد؛ آن‌هایی که در این مناطق باقی‌مانده‌اند، خطر حملات توپخانه‌ای و دیگر تسلیحات انفجاری جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

گفته می‌شود گروه‌های امدادرسان به 750 هزار غیرنظامی در مناطق غربی موصل دسترسی ندارند و این افراد به مواد غذایی، آب و دیگر مایحتاج زندگی نیاز فوری دارند.

مسیر ارتباطی به غرب موصل ماه‌هاست که بسته‌شده و پل‌هایی که غرب و شرق موصل را به هم متصل می‌کرد، تخریب‌شده است؛ در حال حاضر هیچ مسیر امنی برای خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل داعش وجود ندارد.

در همین حال سازمان امدادرسان کودکان را نجات دهید، از نیروهای عراقی و متحدانشان خواسته است تا همه پیش‌بینی‌های احتیاط‌آمیز را به ‌منظور به حداقل رساندن شمار تلفات غیرنظامیان و کودکان و همچنین تضمین خروج خانواده‌ها از طریق مسیرهای امن  لحاظ کنند.

"مائوریتزیو کریوالرو،"مدیر سازمان امدادرسان کودکان را نجات دهید در عراق، گفت: غیرنظامیان تقریباً نیمی از تلفات این مناقشه را تشکیل می‌دهند، اما در خیابان‌های باریک و پرازدحام غرب موصل، خطر بیشتری جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند؛ وی گفت:کودکان به دام افتاده‌اند و هیچ جایی برای فرار ندارند.

وی افزود:برای کودکان فرقی نمی‌کند بمب‌ها از کجا می‌آیند، جایی که اصابت می‌کند مهم است، تأثیر تسلیحات انفجاری در غرب موصل احتمالاً مرگبارتر و گسترده‌تر خواهد بود.

کریوالرو تصریح کرد:ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه اقدامات انسانی ممکن برای حفاظت از کودکان و خانواده‌هایشان انجام‌ شده است.
 
https://taghribnews.com/vdch-6nix23nm-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی