تاریخ انتشار۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰:۲۳
کد مطلب : 188968
امام جمعه اهل سنت باغلق(رازوجرگلان):

برقراری اتحاد، مهترین رسالت رسول الله (ص) بود

امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: برقراری وحدت میان مردم آن زمان، مهمترین هدف و رسالت رسول الله در زمان پیامبری اش بود لذا باید علمای تشیع و اهل سنت با گسترش وحدت اسلامی در بین مسلمانان و متحد کردن مسلمانان علیه استکبار جهانی و نزدیک کردن مسلمان به اجرای فرامین رسول الله، کوشا باشند.
برقراری اتحاد، مهترین رسالت رسول الله (ص) بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج غفورآخوند یزدانی" امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان اظهارداشت: پیامبر(ص) به همه مسلمانان به چشم برادری می نگریست، آنچنان ساده و بی پیرایش لباس می پوشید، بر روی زمین می نشست و در حلقه یاران قرار می گرفت که نمی توان دانست که کدامین از ین افراد رسول اکرم (ص) است. 

آخوند یزدانی خاطرنشان کرد: هنگامی که پیامبر(ص) وارد مدینه شدند، قبایل اوس و خزرج سال های طولانی با یکدیگر اختلاف و نزاع داشتند و با نازل شدن آیه" واعتصمو" امنیت و آرامش در آن منطقه برقرارشد.

وی بیان داشت: پیامبر ما رسول الله اعظم (ص) به شیعه وسنی،سیاه وسفید،عرب وعجم، فقیر وغنی وتمام آحاد بشریت تعلق دارد وهمه پیروان مذاهب اسلامی، به سوی یک قبله واحد نماز می گذارند، پس با این همه مشترکات که دراصول مذاهب پنجگانه اسلامی وجود دارد چرا ما باهم متحد نباشیم.

وی ابراز داشت:حضرت محمد (ص) به عنوان بزرگ مرد تاریخ اسلام همواره از آغاز اسلام تاکنون الگو و اسوه مناسبی برای بشر محسوب می شود که با الگو گیری از اخلاق و رفتار آن حضرت می توان به بالاترین درجات مادی و معنوی رسید. 

آخوند یزدانی همچنین وحدت را یک تکلیف شرعی برای امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن ریشه اسلام و مسلمین را هدف گرفته است، مسأله وحدت از اوجب واجبات است.

امام جمعه اهل سنت باغلق اضافه کرد: امروز اگر وحدت و دست به دست هم دادن مسلمانان در جهان اسلام مطرح می شود به این دلیل است که دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا ما وحدت نداشته باشیم .

گفتنی است، درپایان امام جمعه اهل سنت باغلق، برای نصرت اسلام ومسلیمن و برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران و نابودی کفر و نفاق دعا نمودند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdch-6nz623n6wd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی