تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 174567

خطیبان جمعه لبنان خواستار حمایت از انتفاضه فلسطین شدند

تنا - بیروت
خطیبان جمعه لبنان در نماز جمعه این هفته با تأکید بر ضرورت وحدت ملی، خواستار حمایت گسترده از انتفاضه ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی شدند.
خطیبان جمعه لبنان خواستار حمایت از انتفاضه فلسطین شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید علی فضل الله" خطیب جمعه مسجد امامین حسنین(ع) بیروت در نماز جمعه این هفته با اشاره به مسائل اخیر فلسطین خاطرنشان کرد: مسئولیت رخدادهای قدس و فلسطین بر عهده دشمن صهیونیستی و همه حامیان این رژیم که با هر وسیله ای برای بقای آن تلاش می کنند و بدون توجه به قوانین بین المللی و حقوق بشر، جنایات متعددی انجام می دهند، می باشد.

وی تأکید کرد: هرکس خواهان توقف این خونریزی ها و برقراری صلح در فلسطین است باید حق را به حقدار داده، مردم فلسطین را به سرزمینشان بازگرداند و به کرامت انسانی آنان اهانت نکند.

فضل الله همچنین از ملت لبنان خواست تا وحدت صفوف خود را حفظ کرده و از درگیری های مذهبی، قومی و سیاسی جلوگیری کنند و برای خارج شدن این کشور از مشکلات فراوان، متحدانه در کنار یکدیگر تلاش کنند.

"شیخ عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه لبنان در حالت نابسامانی قرار دارد، از همه مردم لبنان خواست تا برای حفظ وطن خود از آفت فروپاشی، بسیج شوند چرا که هیچ چیز جز تعاون و احترام متقابل، این کشور را نجات نخواهد داد.

قبلان تأکید کرد: توطئه هایی که از هر گوشه و کنار علیه ما شکل می گیرد، بسیار خبیثانه است لذا لازم است که ما ارتش خود را که تلاش های بسیاری در این راه انجام داده حمایت کنیم و بخواهیم که همچنان پایداری و ثبات خود را حفظ نماید.

وی با اشاره به اینکه حوادث مرزهای شرقی لبنان علیه ارتش این کشور بسیار خطرناک است و حملات تکفیری ها به وحدت و آرامش این کشور لطمه وارد می کند، تأکید کرد: ارتش لبنان ضامنی برای همه مردم لبنان در مقابل فتنه و تروریسم است.

"شیخ احمد قبلان" مفتی فقه جعفری لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) برج البراجنه، با اشاره به فساد امنیتی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی در جامعه لبنان خاطرنشان کرد: لبنان در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و همه مردم با حالتی از ترس و وحشت به سر می برند زیرا هر روز از طریق رسانه ها شاهد مشکلات کشور می باشند.

وی خواستار انتخاب رئیس جمهوری برای این کشور در اسرع وقت شد و با تأکید بر نقش ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، از مردم این کشور خواست تا با حمایت از این نیروها، در مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری در کنار ارتش خود باشند.

علامه "شیخ عفیف نابلسی" خطیب جمعه مجتمع سیده زهرا(س) در شهر صیدا نیز با اشاره به انتفاضه فلسطین خاطرنشان ساخت: اهالی بیت المقدس حرکتی خودجوش انجام دادند که سابقه نداشته است. آنان با ایمان و شهامت خود از مشکلات عبور کرده و برای ساختن سرنوشت و آینده خود اقدامی جدی انجام دادند.

وی افزود: عملیات حمله به صهیونیست ها ثابت کرد که دشمن صهیونیستی توانایی ادامه اشغالگری و تجاوزات خود را ندارد و تا هر زمان که طول بکشد، هیچ یک از صهیونیست ها نمی توانند پای خود را بر زمین فلسطین قرار دهند.

نابلسی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین، مقاومت را به عنوان یک انتخاب استراتژیک، اخلاقی و ملی برای آزادی کشورشان، اختیار کرده اند، افزود: سکوت رهبران فلسطینی یک مصیبت بزرگ در برابر شجاعت جوانان فلسطینی به شمار می رود.

وی در پایان تصریح کرد: رهبران فلسطین یباید بدانند که تنها در صورت متحد شدن با جوانان فلسطینی خواهند توانست از عزلت و تنگنای خود بیرون آیند.

"شیخ ماهر حمود" دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد القدس صیدا با تأکید بر اینکه ما در برابر انتفاضه جدید فلسطین و نوع جدیدی از آن قرار داریم، خاطرنشان کرد: آن‌چه امروز در فلسطین رخ می‌دهد مسئله‌ای تاریخی است که نه تنها برای فلسطینی‌ها و مسلمانان، بلکه برای تمامی بشریت حائز اهمیت است. زیرا بسیاری از کشورهای جهان برای تشکیل اسرائیل همدست شده و دست به تحریف تاریخ زدند تا دنیا را قانع کنند که این سرزمین، سرزمین موعود بنی اسرائیل است؛ اما ما به آنها می گوییم که این سرزمین، سرزمین موعود آنها برای نابودی و پایانشان است.

وی تأکید کرد: هرچه صهیونیست ها و حامیان اروپایی و آمریکایی آنها تلاش کنند که تاریخ را تحریف کند، نخواهند توانست زیرا نابودی اسرائیل از نظر تاریخ، قرآن و تورات، حتمی است و این سرزمین از آن فلسطینیان خواهد بود.

شیخ حمود با تأکید بر اینکه هر رخداد بزرگ یا کوچکی که در منطقه خاورمیانه رخ می دهد، با رژیم صهیونیستی در ارتباط است، گفت: جنگ های سوریه، عراق، مصر و لیبی، همه و همه برای شکستن مقاومت و روحیه ملی گرایی و اسلام خواهی مسلمانان این مناطق است و هرگاه عملیات استشهادی در جایی رخ می دهد، ضربه مهلکی بر توطئه بزرگ دشمنان وارد می آورد.
https://taghribnews.com/vdch-knzq23nqmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی