تاریخ انتشار۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 275862

همایش متمرکز زائران حج تمتع شرق استان گلستان در مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبد کاووس برگزار شد

همایش متمرکز زائران حج تمتع شرق استان گلستان با حضور علما، مسئولان سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی، پلیس فرودگاه ، مدیران مربوطه، مدیران و معین و معینه های کاروان ها و حجاج پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبد کاووس برگزار شد.
همایش متمرکز زائران حج تمتع شرق استان گلستان در مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبد کاووس برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، مدیر حج و زیارت استان گلستان در این همایش با اشاره به اهمیت این سفر معنوی، اظهار کرد: قبل از این سفر باید اهمیت این سفر را درک نماییم و بایستی بدانیم به کجا و برای چه به این سفر معنوی مشرف می شویم.

«رضا درگاهی» افزود: این سفر باید وسیله ای برای سیر الی الله بوده و باید در این سفر بدانیم دنبال چه چیزهایی هستیم و نیازهای واقعی انسان در این سفر مهم را تشخیص و درک نماییم.

به گفته وی؛ اولویت سازمان حج و زیارت برای این سفر، آموزش صحیح آیین و شرایط معنوی مناسک حج و همچنین قوانین و مقررات کشور عربستان به حجاج است.

حج از جایگاه مهمی در اسلام برخوردار است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز در این همایش با تاکید بر جایگاه و فلسفه مهم حج ابراهیمی در بین مسلمین، تصریح کرد: عبادت حج ‏حضور در جمع عمومى سالیانه مسلمین است و دیدارى الهى همراه با همه آنها كه به یک دین معتقدند و به یک آرمان مى‏ اندیشند و خداى یگانه را مى‏ پرستند.

«آخوند عبدالکریم جاور» ادامه داد: حضور در میقات و لبیک و طواف، نماز و وقوف در عرفات مشعر و منى، قربانى و سر تراشیدن هزاران راز و رمز نهفته دارد كه گفتن همه آنها در زمان كوتاه میسر نیست؛ اما یادآورى گوشه‏
اى از اسرار این عبادت سیاسى، الهى، مى‏تواند راهگشاى پژوهشى بیشتر و مایه شور و شوقى افروخته‏ تر شود.

به گفته وی؛ اندیشه‏هاى خرد و آرمان‏هاى كوچک در اجتماع بزرگ و سراسرى مسلمین رنگ مى‏ بازد و بینش و خواسته‏هاى عمومى و بزرگ سراسرى جاى آن را مى‏ گیرد.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با یادآوری اینکه فریاد مقدس لبیک عهد دیرین و میثاق فطرت با خداوند را در دل های مومنان زنده می کند، گفت: حاجى با شركت در اردوى ابراهیمى حج‏ با تاریخ پیامبران پیوند مى‏ خورد و هویت تاریخى خویش را پیدا می کند.

وی، افزود: انسان با پوشیدن جامه‏هاى سپید احرام از خودخواهى‏ ها، خود نمائى‏ها و لذت‏ گرایى‏ها و عادات و رفتار زیان بار دوری می کند و ستایش، نعمت و قدرت را ویژه خداوند کریم مى‏ بیند.

به گفته وی؛ در مانور بزرگ حج، وحدت، عبادت و سیاست، ایمان و اتحاد و آزادى و مبارزه با كفر و شرک و شیطان یكجا جلوه مى‏ كند.

حجاج اعمال مناسک حج را به درستی انجام دهند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان نیز در این همایش، گفت: حج تمتع اعمال و مناسکی دارد که حتما برای قبولی آن زائران باید آن اعمال و مناسک را به طور صحیح به جای آورند.

«حجت الاسلام عباس دارویی» ادامه داد: مدیران کاروان ها در راهنمایی زائران کوتاهی نکنند و لازم است این سفر پر فیض با موفقیت انجام شود.

به گفته وی؛ خود زائران با درک اهمیت این سفر معنوی از لحظه لحظه دقایق ارزشمند آن بهره مند شوند.

 
https://taghribnews.com/vdch-mnii23nq6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی