>> هیچ کس حق ندارد مسلمانان را از فریضه حج منع کند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 275664
​امام جمعه اهل سنت زاهدان:

هیچ کس حق ندارد مسلمانان را از فریضه حج منع کند

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه مسلمانان باید قدر لحظات معنوی حج را بدانند، بیان کرد: حج تمتع عملی واجب است و هیچکس حق ندارد ملتی را از انجام این تکلیف شرعی منع کند.
هیچ کس حق ندارد مسلمانان را از فریضه حج منع کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان شب گذشته (۲۶ تیر) در همایش توجیهی حج تمتع استان سیستان و بلوچستان، گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برنامه‌ریزی‌های بسیاری که جهت برگزاری حج انجام دادند، تشکر می‌کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: مکه سرزمین مقدس الهی و مورد احترام همه ادیان است؛ حج تمتع عملی واجب است و هیچکس حق ندارد ملتی را از انجام این تکلیف شرعی منع کند.
 
وی ادامه داد: نظمی که در میان حجاج شیعه و سنی ایرانی در هنگام برگزاری مراسم حج وجود دارد، در بین سایر حجاج کشورهای اسلامی مشاهده نمی‌شود، لذا نباید آن را بهانه‌ای برای جلوگیری از حضور حجاج ایرانی کنند.
 
مولوی عبدالحمید بیان کرد: امروز قدرت‌های استکباری به‌دنبال افزایش تنش و تفرقه در منطقه هستند، لذا در این شرایط حساس، کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند و با دامن زدن به اختلافات، در جهت منافع دنیای استکبار حرکت نکنند.
 
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد حجاج ایرانی در مراسم حج امسال، افزود: مسلمانان قدر آن لحظات معنوی را بدانند و با عبادت و راز و نیاز، سعی کنند بیشتر به درگاه الله متعال نزدیک شوند.
 
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: نباید فرصت بزرگ حج را با فکر کردن به امور دنیایی و وقت گذراندن در بازارهای رنگارنگ عربستان، هدر داد.
 
 
https://taghribnews.com/vdch-mnik23nq-d.tft2.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی