تاریخ انتشار۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۹
کد مطلب : 217965
آیت الله اراکی در گفتگو با روزنامه کیهان:

آل سعود به بن بست رسیده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: آل سعود امروز خودش را در یک بن بستی می‌بیند که نمی‌تواند به مسیری هموار برسد. لذا دست به این‌گونه کارها می‌زند. سعودی‌ها در جهان امروز محکوم هستند و دیگر خبری از آن نفوذهای گسترده نیست.
آل سعود به بن بست رسیده است
به گزارش خبرنگار تقریب، روزنامه کیهان پیرامون نقش‌آفرینی شهید شیخ نمر باقر النمر عالم عربستانی در تقویت مقاومت جهانی با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفتگو کرده است متن این گفتگو در زیر آمده است:
 
آیت‌الله اراکی پیرامون نقش شیخ نمر در تقویت مقاومت گفت: علامه شهید آیت‌الله نمر از علمای برجسته عربستان بودند که مردم و علمای منطقه، حوزه علمیه قم و نجف به ایشان علاقه داشتند. این مجاهد شهید از لحاظ تقوا و صفای نفس در مرتبه بسیار بالایی بودند؛ همین توجه به تقوا، ایشان را واداشت که در دفاع از حق و در مقابله با طاغوت، جسورانه و شجاعت‌طلبانه وارد میدان شود. شجاعت یکی از ویژگی‌هایی بود که باعث شد ایشان در بین مردم عربستان خاصه شیعیان جایگاه بسیار ویژه‌ای پیدا کنند. البته محبوبیت ایشان خاص شیعیان نبود و قشر عظیمی از مردم محروم و مظلوم عربستان که از اهل سنت و یا از طوایف دیگر هستند را دربر می‌گیرد. لذا این عملی که آل‌سعود انجام داده بیش از آن‌که در نظر جهانیان و مردم مسلمان سایر کشورها تنفر ایجاد کند در نزد خود مردم عربستان اثرات نفرت، ملموس‌تر است. البته درگذشته هم مردم از این طاغوت‌ ظالم، نفرت داشته‎اند! اگر در عربستان به مردم اجازه اظهارنظر بدهند، معلوم می‌شود تا چه حدی مردم چه شیعه و چه سنی، چه اسماعیلی و چه طوایف مختلفی که در عربستان زندگی می‌کنند نسبت به آل سعود و رفتارهای آل سعود، نفرت دارند. البته این نفرت در سراسر جهان وجود دارد؛ حتی در کشورهای غیراسلامی و کشورهای غربی، مردمی که از رفتارهای ظالمانه و جنایات آل‌سعود آگاهی دارند این نفرت، همگانی و فراگیر است. شاید اگر ادعا کنیم منفورترین خاندان سلطنتی و منفورترین رژیم حکومتی در سراسر دنیا نزد عامه مردم دنیا، رژیم آل سعود و طاغوت‌های آل‌سعود هستند مبالغه نکرده‌ایم.
 
دبیرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: شیخ نمر با شجاعتی که از خود نشان داد پرده تزویر آل سعود را پاره کرد. یکی از سیاست‌های کلی رژیم آل‌سعود سیاست تبلیغی فریبکارانه گسترده است، چه در داخل و چه در خارج عربستان؛ با این فریبکاری سعی دارند اولاً جنایت‌ها و فسادهای سریالی اخلاقی آل‌سعود را پنهان کنند. واقعاً همه مردم دنیا می‌دانند در میان سیاستمداران و خاندان‌های حکومتی و دیپلماتیک خاندانی کثیف‌تر، آلوده‌تر و فاسدتر از خاندان عربستان نداریم. همین سه ماه پیش یکی از فرزندان خاندان سلطنتی آل سعود در لبنان دستگیر شد و اتفاقاً نتوانستند با صرف پول این مسئله را پنهان کنند. حادثه‌ای که از باب اتفاق فاش شد؛ وگر نه امثال این اتفاق در جاهای مختلف دنیا برای این‌ها رخ می‌دهد؛ در فرانسه چقدر این‌ها فساد راه انداختند؛ چه فسادهایی در آمریکا، چه فسادهایی در بریتانیا، چه فسادهایی در شمال آفریقا مخصوصاً مراکش که کم و بیش این فسادهای گسترده بین بعضی از مردمی که با آن‌ها ارتباط دارند، مشهود شده ولی آن‌ها سعی کردند با به کارگیری پول، رشوه و احیاناً زور و این‌گونه شیوه‌ها، پرده‌پوشی کنند. در واقع ظلم و ستم خودشان را بپوشانند یا احیاناً برخلاف آنچه هست جلوه بدهند. یکی از دستاوردهای شهید نمر این بود که صدای مظلومیت مردم عربستان را به گوش مردم رسانید. این مجاهد توانست پرده تزویر آل سعود را بدرد و چهره کریه آل‌سعود را در سطح جهان به نمایش بگذارد. به نظر می‌رسد ما باید در انتظار یک وضعیت جدیدی برای آل‌سعود در سطح دنیا باشیم؛ چرا که به تدریج، افکار عمومی در سراسر جهان علیه آل‌سعود برانگیخته خواهد شد. به طوری که آل‌سعود را در جهان آنچنان منفور کند که نتوانند همچون گذشته آن رفتارها و آن عربده‌کشی‌ها و اعمال زورها و تزویرها را ادامه بدهند.
 
هدف آل‌سعود از سرکوب مقاومت جهانی و شهادت شیخ‌نمر
دبیرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ادامه داد:آل سعود امروز خودش را در یک بن بستی می‌بیند که نمی‌تواند به مسیری هموار برسد. لذا دست به این‌گونه کارها می‌زند. سعودی‌ها در جهان امروز محکوم هستند و دیگر خبری از آن نفوذهای گسترده نیست. آل‌سعود یک وقتی ادعا داشتند سرنوشت منطقه را تعیین می‌کنند یا در عزل و نصب‌های کشورهای عربی دخالت دارند ولی امروز از این سیاست‌های دیکتاتوری هم خبری نیست و مردم منطقه از آنها استقبال نمی‌کنند. در یمن، سوریه و عراق یک انقلاب عجیب و گسترده‌ای در برابر همین ظلم‌ها صورت گرفته است. آن قهرمانی‌هایی که ارتش و نیروهای مردمی سوریه از خودشان نشان می‌دهند قابل وصف نیست. در عراق این‌ها انتظار داشتند که همه امور را به دست بگیرند و اصلاً تکلیف رژیم را خودشان مشخص کنند و نه مردم به صحنه بیایند و سرنوشت را تغییر دهند. البته رهبران گذشته سعودی درایت بیشتری داشتند، این قشر جدیدی که روی کار آمدند اصلاً قدرت پیش‌بینی و صبر بر امور را ندارند. این پیش‌بینی وجود دارد که نتوانند راهی به جایی ببرند و به زودی سقوط خواهند کرد.
 
آیت‌الله اراکی افزود: هیچ‌یک از حاکمانی که الان در آذربایجان، بحرین و مناطق دیگر از ناحیه زور و تزویر وارد می‌شوند و علمای شیعی را زندانی می‌کنند از صدام قوی‌تر نیستند. صدام مگر با آن‌همه حمایت از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی توانست دوام بیاورد؟! صدام به روزی افتاد که خود همین کشورها علیه صدام موضع گرفتند. سرنوشت این حاکمان هم بهتر از صدام نخواهد بود. قطعاً حکام مستبد تک رأی سبک سری که بخواهند با اعمال زور و شکنجه و زندان با مردم رفتار کنند به همین روزگار خواهند رسید.
 
دبیرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: در جوامع شیعی هیچ‌گاه مشکلی در تشخیص رهبری نداشته ایم. به دلیل آنکه علمای ما با مردم در ارتباط هستند. متأسفانه برخی از روحانیون مذاهب و یا ادیان دیگر در کاخ‌ها به سر می‌برند! نه روحانیون ما در کلیساهای درب بسته زندگی می‌کنند که ارتباطی با جامعه نداشته باشند و نه در کاخ‌های شبه‌سلطنتی. لذا هرگاه رهبری شهید و یا به مرگ طبیعی از دنیا برود، صالحان دیگری هستند که به سرعت پرچم را به دست گیرند و مردم را رهبری کنند.
https://taghribnews.com/vdch-qnim23nzwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی