تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۱
کد مطلب : 260769

آغاز اجلاس حمایت از انتفاضۀ فلسطین در تهران

ششمین دورۀ اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضۀ فلسطین با حضور هیأت‌هایی از کشورهای مختلف جهان در تهران برگزار می‌شود.
آغاز اجلاس حمایت از انتفاضۀ فلسطین در تهران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این اجلاس که امروز و فردا در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود، هیأت‌هایی از 80 کشور جهان حضور دارند.

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که سخنگوی این اجلاس است، روز شنبه گفت: قانون حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۹ تصویب‌شده است و از آن پس تاکنون ۵ کنفرانس با حمایت از انتفاضه فلسطین در کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه اهداف این کنفرانس متناسب با شرایط فعلی منطقه است، گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا موضوع فلسطین از اولویت اول اسلام خارج شود و کشورهای منطقه با جنگ‌های نیابتی و دیگر مسائل در منطقه سرگرم شوند.

جلالی تصریح کرد:این اجلاس با حضور هیئت‌هایی از ۸۰ کشور جهان و در قالب ۴ کمیته پارلمانی، جوانان، سازمان‌های غیردولتی، نهضت‌های مقاومتی تشکیل می‌شود.

در همین حال، عباس زکی، عضو کمیتۀ مرکزی جنبش فتح، نیز روز یکشنبه با اشاره به مواضع کشورهای عربی در قبال رژیم صهیونیستی، گفت:اجلاس که در حمایت از انتفاضۀ فلسطین در تهران برگزار می‌شود، یک پیروزی واقعی برای فلسطینیان است.

وی در گفتگو با شبکۀ خبری المیادین اظهار داشت: ایران و حزب‌الله حامی فلسطین هستند؛ وضعیت ناکارآمد کشورهای عربی علیه رژیم صهیونیستی نتیجه سلطه آمریکا بر این کشورهاست.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdch-vniw23n-qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی