تاریخ انتشار۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 231969
آیت الله اراکی:

امت اسلامی به علمایی چون آیت الله آصفی نیاز دارد/ باید همه توانمندیهای خود را برای مقابله با دشمن بسیج کنیم

تنا-اختصاصی
به مناسبت اولین سالگرد" شیخ محمد مهدی آصفی" عالم بزرگ و متفکر و اندیشمند اسلامی، مراسم بزرگداشتی با حضور جمعی از علما و شخصیتهای برجسته دینی و فرهنگی جهان اسلام و شاگردان و محبان وی در نجف اشرف برگزار شد.
امت اسلامی به علمایی چون آیت الله آصفی نیاز دارد/ باید همه توانمندیهای خود را برای مقابله با دشمن بسیج کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " آیت الله محسن اراکی" دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در این مراسم طی سخنانی به تبیین جنبه های برجسته شخصیتی و زندگی نامه این عالم بزرگوار پرداخت.

وی با اشاره به این گفته رسول اکرم(ص) که فرموده اند: «علما وارثان انباید هستند»، اظهار داشت: عالم بزگوار علامه آصفی نمونه کاملی از علمایی است که نبی اکرم(ص) از آنان به عنوان وارثان انبیا یاد کرده است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه رسالت انبیا، آموزش کتاب(قرآن)، حکمت و تزکیه بود، گفت: آیت الله شیخ آصفی معلم کاملی بود که به علوم کتاب و آموزه های رسول اکرم(ص) و خاندان ایشان اشراف کامل داشت.

دبیر کل مجمع تقریب مذهب اسلامی ادامه داد: آیت الله آصفی از معدود کسانی بود که به انواع علوم اسلامی و گرایشهای مختلف آن اشراف داشتند؛ وی فقیه، متکلم، فیلسوف، متفکر، مفسر و مورخی بود که به تمامی جوانب تفکر اسلامی آگاهی داشت؛ متکلمی مبدع و نویسنده ای برجسته که در کتابها و نوشته های وی عمق و سلامت و وضوح و زیبایی را مشاهده می کنیم؛ در بین نویسندگان اسلامی کمتر کسی است که بتوانیم تمامی این ویژگیها را در نوشته ها و گفته هایش ببینیم.

آیت الله اراکی ادامه داد: علامه آصفی(قدس) در کنار همه اینها، از زمانی که ایشان را می شناختیم در میدانهای جهاد از جمله عراق و ایران و دیگر نقاط جهان اسلام حاضر بود و از اولین مجاهدانی بود که پرچم جهاد علیه طغیان صدام حسین را با خود حمل کرد.

دبیر کل مجمع تقرب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: مرحوم آصفی مربی نسلهای مختلف نیروهای جنبش اسلامی در عراق و دیگر سرزمینهای اسلامی بود؛ وی در امر جهاد مخلص و در آموزش و تعامل با دیگران تجسمی از رفتار انبیاء (علیهم السلام) بود.

آیت الله اراکی ادامه داد: وی علاوه بر فقاهت و اشراف بر علوم اسلامی، حکیم بزرگی بود که مواضع علوم و جایگاههای کاربرد آنها را به خوبی می دانست، زمان و اهل زمان خود را به خوبی می شناخت و به وقایعی که باید به آن اهتمام می ورزید و موضع مناسب در مورد آن اتخاذ می کرد، آگاهی داشت.

آیت الله اراکی ادامه داد: ما امروز بیشتر به چنین فقها و علمایی که وارثان انبیاء هستند و به علوم شریعت و کتاب و ... آگاهی کامل دارند و در کنار همه اینها، به امور مسلمین توجه دارند و با درد آنها دردمند می شوند و در پی رفع مشکلات و رنجهای  آنها بر می آیند، نیاز داریم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ما امروز باید تمامی توانمندیهای خود را بسیج کنیم؛ طلاب علوم دینی و حوزه های علمیه باید تمام تلاش خود را برای مقابله با حمله ددمنشانه و طغیان وسیع دشمنان دین محمد(ص) و دشمنان اسلام و مسلمین به کار گیرند.

آیت الله اراکی ادامه داد: بدون شک پیروزی ما مقابله با دشمنان است، تمامی این بسیجی که در بین دشمنان اسلام علیه دین رسول خدا(ص) و اهل بیت ایشان مشاهده می کنیم، نتیجه قیامی است که آنها در جمهوری اسلامی ایران و انتشار دین محمد(ص) و معارف اهل بیت(علیهم السلام) و بالارفتن پرچم ایشان به خصوص در عراق، مشاهده کرده اند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در پایان تأکید کرد: عراق  تجسمی از جنگ ما با باطل است، جنگی تاریخی که از زمان امام علی(ع) با جریان تکفیری خوارج شروع شد و تا به امروز ادامه دارد؛ به یاری خداوند و با عنایت رهبری معنوی، علوی و ربانی در جنگ عراق پیروز می شویم که پیروزی در جنگ عراق به معنی پیروزی حق بر باطل در تمامی سطوح است.
https://taghribnews.com/vdch-zniw23nxwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی