تاریخ انتشار۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 191360

افزایش حملات به یمن/ رئیس جمهور سابق یمن، عربستان را به جنگ زمینی فراخواند

هفده نهاد بین المللی، حملات ارتش عربستان سعودی به استان صعده یمن را محکوم کردند. جنگنده های عربستان سعودی، بیشتر از صد بار، این استان را هدف قرار دادند. رئیس جمهور سابق یمن، عربستان را به رویارویی و جنگ زمینی دعوت کرد.
افزایش حملات به یمن/ رئیس جمهور سابق یمن، عربستان را به جنگ زمینی فراخواند


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، ارتش مغرب از سقوط یک فروند هواپیمای اف 16 این کشور که در حمله به یمن  خبرداد .

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی هم مدعی شد هدف  بمباران شهرهای یمن ، خنثی کردن توطئه های منطقه ای و نجات مردم یمن است. علمای یمن هم در بیانیه ای خواهان فشار به عربستان سعودی برای پایان حملات به یمن شدند.

تعدادی از سازمان های مدافع حقوق بشر روز یکشنبه تشدید فزاینده حملات هوایی عربستان به استان صعده در شمال غرب یمن را محکوم کردند.

صلیب سرخ جهانی و نهادهای بین المللی امدادی می گویند فاجعه حملات پنجاه روزه در یمن به قدری عمیق است که آتش بس پنج روزه، دردی از دردهای مردم دوا نمی کند. صدها مجروح سرگردان، ده ها بیمارستان های ویران، و کیلومترها خرابی جاده و خیابان، یمن را بحرانی کرده.


خبر دیگر اینکه "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور سابق یمن در پیامی تلویزیونی از جلوی منزل ویران شده اش در صنعا، حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن را تجاوزی بزدلانه توصیف کرد و از عربستان خواست تا با یمنی ها در روی زمین بجنگد.
 
صالح كه روزگذشته منزلش در صنعا تخريب شد گفت: من درباره ادامه این تجاوزگری به مردم یمن هشدار می دهم و پيش بيني مي كنم كه اين جنگ ، همه موازنه ها را در منطقه تغيير دهد.
 
وی که خود را عضوی از جنبش انصارالله یمن می خواند خطاب به ائتلاف ضد یمن گفت: به دنبال راه حلی برای پایان دادن به کشتار و آوارگی ملت یمن باشید و در خون مردم بی گناه یمن غوطه ور نشوید؛ ما می توانیم اختلافات خود را با گفتگو حل و فصل کنیم.
 
صالح از ملت یمن نیز خواست تا مثل گذشته صبر و پایداری و عزت خود را از دست ندهند و از سرزمین، دین و وطن خود دفاع کنند.

 
https://taghribnews.com/vdch-znzv23nwxd.tft2.html
مرجع : موجز مصر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی