تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 242886
وزیر امور اسرای فلسطین تأکید کرد:

لزوم ادامه حمایت از اسرای فلسطینی

عیسی قراقع وزیر امور اسرای فلسطین بر لزوم ادامه حمایت از اسرای فلسطینی و به جریان انداختن مساله اسرا در سطح بین المللی تاکید کرد.
لزوم ادامه حمایت از اسرای فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه العالم در گزارشی اعلام کرد: وکلای بلال کاید اسیر فلسطینی در کنفرانس خبری در رام الله اعلام کردند بلال کاید اواخر سال جاری آزاد خواهد شد و همچنین تاکید کردند پیشنهاد اسرائیل را برای تبعید کاید به خارج از فلسطین اشغالی به مدت چهار سال رد کردند. بلال کاید در اعتراض به بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام و محاکمه) بیش از هفتاد روز اعتصاب غذا کرده است.     

سرانجام بلال کاید اسیر فلسطینی پیروز شد. بلال کاید که هفتاد و یک روز اعتصاب غذا کرده بود اعتصاب خود را به حال  تعلیق درآورد و فلسطینی هایی که وضعیت او را در دو ماه گذشته دنبال کرده اند منتظر اعلام جزئیات توافق با اشغالگران بودند.

وکلای بلال کاید جزئیات این توافق را اعلام کردند مبنی بر اینکه کاید اواخر سال جاری آزاد خواهد شد و بازداشت اداری او تمدید نخواهد شد و به خارج از فلسطین تبعید نخواهد شد.

اشغالگران در چند هفته مذاکره تلاش می کردند بلال کاید را به خارج از فلسطین تبعید کنند. همچنین به خانواده و بستگان بلال کاید اجازه داده خواهد شد بعد از انتقال او به یکی از بیمارستان ها برای درمان، او را ملاقات کنند.

این اسیر فلسطینی که چهارده و نیم سال از عمر خود را در اسارت سپری کرده است دوازدهم دسامبر امسال نزد خانواده خود خواهد بود.

در ادامه گزارش سحر فرنسیس وکیل بلال کاید گفت دستگاه اطلاعاتی دولت اشغالگر از موضع خود درباره تبعید بلال کاید به خارج از سرزمینهای اشغالی به مدت چهار سال عقب نشینی کرده و این تنها گزینه ای بود که دستگاه اطلاعاتی مطرح کرده بود و حتی در جلسه دادگاه عالی که دوشنبه گذشته برگزار شد بر این گزینه پافشاری کرد.
خبرنگار افزود داستان بلال کاید با شکست اشغالگران و پیروزی این اسیر فلسطینی به پایان رسید. اما به غیر از بلال، شماری از اسیران هستند که همواره در زندان های اشغالگران به همین نبرد ادامه می دهند.

در ادامه گزارش آمده است راهپیمایی مردمی در مرکز شهر رام الله برای حمایت از اسرای فلسطینی برگزار شد؛ اسرایی که هر لحظه منتظرند تا مردم و مقامات سیاسی برای نجات آن ها از جهنم اشغالگران اقدام کنند.
 
عیسی قراقع وزیر امور اسرای فلسطین که در این راهپیمایی شرکت کرده بود گفت باید به حمایت و پشتیبانی از اسرا ادامه بدهیم و مساله آن ها را در سطح بین المللی مطرح کنیم و به جریان بیندازیم تا از بازداشت شدگان در زندان ها حمایت قانونی و اخلاقی و سیاسی و انسانی شود.

این گزارش افزود: مذاکره با اشغالگران درباره زندگی یک اسیر فلسطینی مانند مذاکره درباره سرزمین اشغالی است. بلال کاید با خواست و اراده پیروز شد. این در حالی است که بیش از هفت هزار اسیر فلسطینی منتظر پیروزی هستند و برای تحقق این پیروزی به حرکت و اقدام داخلی و خارجی نیاز است.
https://taghribnews.com/vdch6ini-23nk6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی